חברי ועד מתיישבי גוש קטיף הגיעו היום (חמישי) לבית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב וקיימו את ישיבת הצוות השבועית המתקיימת בדרך כלל במשרדי הוועד הנמצאים בדרום הארץ.  

לאחר הישיבה נפגשו חברי הוועד עם המתפללים ואמרו כי מקבלי ההחלטות חייבים להשאיר את בית הכנסת על תילו. "עשר שנים וחצי עברו מאז גירשו אותנו מבתינו בגוש קטיף, עשרות בתי כנסיות נותצו ונשרפו על ידי מחבלים, הפארקים שבהם שיחקנו הפכו למתחמי אימונים לארגוני טרור ומרצחים.

"למרות אלו, הלקח לא נלמד ואף המצב החמיר. הזדעזענו היום לראות מבנה בית כנסת מפואר עומד על תילו על קרקע שנרכשה כדין ובהליכי אישור תחת גזירת חורבן שעלולה להתרחש בכל רגע".

עקורי גוש קטיף הוסיפו במהלך הביקור, ''אין ספק שאין טוב ממראה עיניים להבנת המציאות בשטח. כמו שדרשנו בגוש קטיף, אנו מצפים ממקבלי ההחלטות להגיע לשטח לפני כל החלטה. כל הדיבורים על קראוון וניסור המבנה נראים הזויים לעומדים מולו".

הם אמרו עוד כי מדינת ישראל הולכת לראשונה בתולדות העם להרוס במו ידיה בית כנסת. "אנחנו דורשים ממקבלי ההחלטות לפעול במלוא כוחם לביטול ההחלטה הזו, הרס בית הכנסת ייזכר לדיראון עולם כדבר שקרה במשמרת שלהם. אנחנו קוראים גם לכל מי שכבוד בית כנסת חשוב לו להגיע למקום, להתרשם מתפארתו ולתמוך במתפללים״.