כנס מוהלים
כנס מוהליםצילום: אלירן אהרון

בבית החולים שערי צדק נערך הערב (חמישי) ערב עיון למוהלים בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל 'שערי צדק' פרופ' יונתן הלוי.

לערב העיון הייחודי הגיעו מאות מוהלים מכל רחבי הארץ אשר מוסמכים ע"י הוועדה הבינמשרדית לפיקוח על המוהלים. 

המוהלים האזינו להרצאות וצפו במצגות בנושאים הלכתיים ורפואיים על ברית המילה; באילו מצבים ניתן לדחות ברית, הידבקות וגורמי זיהום בברית המילה, ניתוחי היפוספדיאס ופרוצדורות נוספות באיבר המין ועוד.

הרב דוד לאו אמר בכנס, "זכינו שאחוזי הסיבוכים בבריתות המבוצעות ע"י מוהלים מוסמכים הינם אפסיים. נתונים אלו, הם כתוצאה בסיעתא דשמיא מעבודתם המקצועית של מחלקת הבריתות בראשותו של הרב משה מורסיאנו וכתוצאה מעבודתה המקצועית של ועדת המוהלים המקיימת מעקב מקצועי והדוק אחר עבודתם של המוהלים וכן כתוצאה מקיום ההשתלמויות החשובות המסייעות לשפר ולהעלות עוד יותר את רמתם המקצועית הגבוהה של המוהלים".

״יש להסביר לציבור כי חשוב להזמין מוהל מוסמך המוכר על ידי הוועדה״, הוסיף הרב הראשי לישראל. 

השר לשירותי דת דוד אזולאי שנעדר מהאירוע מסיבות אישיות מסר כי ״המוהלים מקבלים את ההכשרה, ההדרכה והליווי הטובים ביותר. העבודה המבורכת מקדשת שם שמיים ועל כן עלינו להמשיך ולהשקיע בלימודים ובהדרכה, ובכל דבר המרענן את ההלכה והרפואה בתחומם.

"שיתוף הפעולה עם 'שערי צדק' נותן אותותיו. ניתן לראות כי נושא הבריתות לא מש מנגד עיניהם של העוסקים בדבר וחורטים על נס את חשיבות מצוות ברית המילה״, הוסיף אזולאי.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל, עו"ד עודד פלוס, אמר כי "ברית הינה פרוצדורה לא פשוטה. ההכשרה אשר עוברים מוהלים היא הכרחית וכן גם ימי העיון והרענון שמחלקת הרבנות מוציאה לפועל מדי תקופות קצרות. החשיבות ההלכתית לצד החשיבות הרפואית נמצאת תמיד בראש מעינינו וכן ניתן לראות את שיתוף הפעולה הפורה בין הגורמים ההלכתיים לבין הגורמים הרפואיים שמניב פירות נאים".