עמירה הס ברמאללה
עמירה הס ברמאללהפלאש 90

עיתונאית הארץ, עמירה הס, אשר הביעה בעבר הבנה ללבם של זורקי האבנים, והגדירה פיגועים בשטחי יהודה ושומרון כ"לגיטימיים", יוצאת היום (ראשון) בעלילה חדשה נגד חיילי צה"ל.

במאמר באתר "הארץ", שכותרתו "האם צה"ל שותל סכינים בידי פלסטינים?", מבקשת הס לשמוט את הלגיטימציה לתגובה לניסיונות הדקירה של הפלסטינים.

הס מביאה במאמר שורת סיפורים ביניהם זה: "חיילים מגדוד צבר בחטיבת גבעתי הרגו במחסום ג'ילבר שבתל רומיידה את המאם אסעיד, ואת איסלאם עוביידו, שניהם בני 22. מתנדבים בינלאומיים ראו איך עוביידו נהרג. ב–28 באוקטובר הוא צעד במורד הרחוב אל המחסום. שני חיילים, שהתרחקו מעט מחבריהם שליד המחסום, נעמדו מולו. הוא הרים את ידיו. אחד או שניים ירו בו שני צרורות".

לדבריה, "מתנדב בינלאומי אמר שלא ראה כל סכין בידיו, אבל צילומי צה"ל הראו סכין ליד הגופה. עוביידו נורה ממרחק של כמטר לפחות. האם החיילים באמת לא יכלו להסתפק בפציעתו?".

"האם חיילים שתלו סכינים, כפי שמסיקים הפלסטינים? לאוזן ישראלית זה נשמע מופרך מאוד, אפילו שאֵלָה לא לגיטימית", מציינת הס. "אז הבה נשאל: האם חיילים ושוטרים מעולם לא שיקרו כדי לתרץ מעצר וירי והריגה לא מוצדקים של פלסטינים? לאוזן ישראלית זה נשמע פעם מופרך, שחיילינו ומפקדינו יכולים לשקר. עד שהוכח אחרת הודות למצלמות אבטחה או צילומי סטילס שהחיילים לא היו מודעים להם".