כוחות ביטחון בלב פריז
כוחות ביטחון בלב פריזצילום: Gonzalo Fuentes, רויטרס

המזרח ד"ר מוטי קידר, חבר המועצה האקדמית למדיניות לאומית ומומחה למזרח תיכון ואסלאם באוניברסיטת בר אילן, לא מופתע לנוכח מכת הטרור המוסלמי באדמת צרפת.

"הכתובת הייתה על הקיר בצבעי נאון בכל הצבעים האפשריים", הוא אומר ביומן ערוץ 7. "אפילו העיוורים ראו זאת בבירור".

"היו אזהרות, כולל שלי, שתנועת המהגרים הזו היא תנועת מהגרי עבודה. נכון שאולי יש בה כמה פליטים שבורחים מהחרב בסוריה אבל הרוב הגדול הם מהגרי עבודה שגם ג'יהאדיסטים בתוכם. הם לא הסתירו את העובדה הזו".

"מדובר באנשים שבאים לאירופה כדי לנקום באירופה על מה שהיא עושה במזרח התיכון. לא נשכח שיש מלחמה שבה מדינות אירופה וארה"ב מפציצות את מפקדות מדינת האיסלאם, וזו מדינה לכל דבר ועניין, עם שטח צבא משטרה וממשלה וכמדינה היא מחזירה ומתגוננת", אומר ד"ר קידר הקובע כי אל מול האיום הזה "כל גופי המודיעין האירופיים נכשלו".

קידר מזכיר כי כל פיגוע בסדר גודל שכזה מחייב היערכות והתארגנות של מספר רב של אנשים שעמדו מאחוריהם, סיפקו נשק, הכינו את חגורות הנפץ וכיוצא באלה, "הם סחבו נשק באופן כמעט גלוי", הוא מעיר. "זו תשתית מאוד חזקה ומאוד יעילה שפועלת מתחת לרדאר של המודיעין, גם הצרפתי שנחשבים לטובים. הם נכשלו כישלון נורא".

ד"ר קידר נשאל אם הפוליטיקלי קורקט האירופי הוא שמונע היערכות מול המהגרים שמגיעים מהמזרח התיכון ולדבריו הדברים נכונים, אך לכך מצטרפים גורמים נוספים כדוגמת החשש לבצע האזנות במסגדים. "לצערנו הרב גם מסגדים וגם המדיה החברתית משמשים מקום למפגש, להעברת רעיונות, להסתה ולגיוס פעילים, אבל ארגוני המודיעין משתדלים שלא להאזין שם, כי זה לא הגון ולא יפה ומעורר את חמת המשתמשים במבנים הללו. ומה שיוצא זה שבאותם מרכזים אסלאמיים הם מרגישים בנוח כאילו הם בתוך אלג'יריה, עיראק או סוריה ועושים מה שבא להם, מגייסים את מי שבא להם ומארגנים את מה שהם רוצים. לא אתפלא אם בתי החרושת של חגורות הנפץ נמצאים באירופה".

ומה לגבי ההתנהלות האירופית? קידר מציין שזה לא תחום התמחותו אך להערכתו "באיזשהו מקום אירופה תצטרך להחליט – אי אפשר לתת להגירה האסלאמית הזו להמשיך ולקוות שהם יהפכו לאירופים. הם לא באים להפוך את התרבות שלהם, לשתות יין ולאכול חזיר, אלא לעבוד ולהישאר כמוסלמים ואינשאללה לפרוס את האיסלאם על אירופה. זה קיים ברקע גם אם הם לא אומרים זאת בדרכו. זו דרכו של האיסלאם – להגר ואחר כך להשתלט".

לדבריו המוסלמים הקיצוניים "בחרו בצרפת בגלל התשתית הטובה שיש להם שם ובגלל המעורבות של צרפת במלחמה נגד מדינת האיסלאם. צרפת היא גם מקור החילוניות מאז המהפכה הצרפתית. בהודעה שלהם אחרי הפיגועים הם טענו שפריז היא בירת הניאוף והאלכוהול. אז הנה לך שני הדברים שמרגיזים אותם ולכן פריז זכתה למנה הראשונה של הטרור".

ממשיך ד"ר קידר וקובע כי "אנחנו בתחילתו של תהליך הפיכת אירופה לארץ איסלאמית בעיני האיסלאמיסטים. יש כאלה שהדרך לא אצה להם ועושים זאת באמצעות הגירה וילודה, אבל יש כאלה שהדרך אצה להם והם רוצים איסלאם עכשיו והם עושים זאת באמצעים אלימים יותר כפי שראינו עכשיו".

מוסיף קידר ומציין כי "לא רק היהודים בורחים מצרפת. לא מדברים על כך, אבל גם לא יהודים עוזבים את צרפת ושולחים את ילדיהם למקומות אחרים כמו קנדה ניו זילנד, ארצות הברית וכו'. יש כעת יציאת צרפת גדולה ומדאיגה. אנשים איבדו את התקווה. המבוגרים נשארים בשביל הפנסיה אבל שולחים את הילדים למקומות אחרים להתחיל חיים חדשים כי הרימו ידיים. הם הבינו שהפוליטיקה לא מאפשרת לפעול מול האיסלאם. כל מי שמבין מתמטיקה יודע שבעוד דור אירופה לא תהיה אירופאית יותר, וכל אחד שולח את ילדיו למקומות אחרים, וכך תהליך האיסלאמיזציה צובר תאוצה".

"המוסלמים בטוחים שאירופה שייכת להם. שים לב שבגל ההגירה הם אמרו שרוצים ללכת לשבדיה ולגרמניה כי צרפת היא בעיניהם כבר מדינה אלג'יראית. אין סיבה לעבור ממדינה ערבית אחת לאחרת", אומר קידר המציין כי הכול מתחיל בהיסטוריה של האיסלאם. "הם לוקחים כל דבר מהדוגמא של מוחמד, שהיה נרדף בעיר המולדת שלו וכמעט לא הצליח להשפיע שם על אף אחד להתאסלם, ואז הוא היגר בשנת 632 לעיר מדינה ושם הפך למושל שופט ומצביא, ומזה הם לומדים שבעיר המולדת שלך אתה מדוכא אבל אם תהגר אתה מצליח להשתלט והופך למלך עולם...".