יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר האוצר לשעבר, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, תקף הבוקר (שני) בפתח ישיבת סיעתו את הממשלה, וכיוון את חיציו לעבר ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

"בשביל שסמוטריץ' יקבל את שלו, מכרו אתמול בממשלה, וימכרו היום במליאת הכנסת, את לוחמי צה"ל. הם היו צריכים את קולות המפלגות החרדיות בשביל לחלק ביניהם את הכסף, אז הם יבטלו את השיוויון בנטל. הם יגידו לחיילי צה"ל: שיקרנו. לא כולם שווים בפני החוק. לא כולם צריכים להתגייס. אתם שוב הפראיירים", טען לפיד.

"מה אני אגיד לבן שלי כשהוא ייצא שבת? מה אני אגיד לו? שסמוטריץ' מכר אותו? שלנתניהו לא אכפת ממנו? שכחלון הבטיח להלחם בשבילו אבל עכשיו הוא מתחבא? שבוגי, המפקד העליון שלו, מכר אותו בשביל הסכמים קואליציוניים ובשביל הישרדות פוליטית? איך נסתכל לו בעיניים? מה הוא אמור להבין על המדינה שלנו", הוסיף.

לפיד התייחס גם לתקציב המדינה שיובא היום לאישור, "אבל הנצחון הגדול של סמוטריץ' יהיה אחר כך. כי אחר כך יעבור תקציב, שכולו – מההתחלה ועד הסוף – מכירת חיסול של אזרחי המדינה".

לדבריו, "תקציב הוא הרגע שבו הממשלה מגדירה את סדרי העדיפויות הלאומיים. היום נקבע סדר העדיפויות של ממשלת נתניהו הרביעית. היתה להם הברירה בין אזרחי ישראל, בין רווחתם, בטחונם, בריאותם והחינוך של ילדיהם, לבין סמוטריץ'. הם בחרו בסמוטריץ'".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב הבוקר למתקפה, "הפופוליזם של לפיד לא יודע גבול. מי שנכשל כשלון טוטאלי כשר האוצר וכל הבטחותיו התנפצו אל סלעי העליה החדה ביוקר המחיה בתקופת כהונתו, מחלק עכשיו ציונים מבחוץ. מי שהוסיף 600 מיליון ש"ח למשכורות החיילים זה אנחנו. איפה היתה דאגתו של לפיד לחיילים בשנתיים שבהם הוא כיהן כשר האוצר?!
אנחנו לא מתנצלים על תקציב חברתי וראוי שהעברנו אתמול, תקציב שמשקף סולם ערכים ציוני וחברתי אחר מזה של יאיר לפיד ומצביעיו השבעים".

"הבית היהודי ואני בתוכם נמשיך לעשות כל שביכולתנו לדאוג לכל עם ישראל בזמן שחברי האופוזיציה ימשיכו לצעוק שקרים. לא נתנצל על התקציבים המבורכים שהבאנו לפריפריה, לא נתנצל על התקציבי החינוך המיוחד וגם לא נתנצל על התקציבים ליהודה ושומרון ולציבור הדתי לאומי. זהו התקציב הטוב בעשור האחרון ואני שמח על החלק שהיה לי בהעברתו", הוסיף.