סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני התעמת היום (שני) עם עיתונאי השמאל הקיצוני של "הארץ", גדעון לוי, בכנס אילת לעיתונות.

צריך פרובוקציות כדי להגיע לכותרות

לוי אמר שנמאס לו שהמתנחלים "מתבכיינים" בתקשורת כשבעצם כל התקשורת נמצאת בצד הימני של המפה הפוליטית. לוי ציין כי באופן כללי הוא בעד חופש ביטוי רחב ומתנגד לניסיונות לעצור אנשים מלומר את שהם חושבים בטענה כי מדובר בהסתה.

בנוסף טען גדעון לוי כי האלימות בימין לא נפסקת ודחה את הטענות ולפיהן יש הסתה בספרי הלימוד של ערביי ישראל. לדבריו הטענות האלה נובעות מבורות של החברה הישראלית.

הוא התקשה להתייחס להסתה בספרי הלימודי ברשות הפלסטינית אך ציין, "ילד ערבי לא צריך ללמוד הסתה מספיק שהוא פותח חלון ורואה את מעשי המתנחלים".

בין דילמוני ללוי פרץ ויכוח, במהלכו האשים דילמוני את לוי בחד צדדיות בכל הנוגע לחופש הביטוי, "אתה מנסה להשתיק אנשים שדעותיהם מנוגדות לשלך. אתה לא תשתיק אותי", אמר דילמוני ללוי.

"הבעיה של חופש הביטוי אצלכם, היא שהדעות שלכם רלוונטיות לחופש הביטוי ודעות הימין - לא רלוונטיות לחופש הביטוי והן בגדר הסתה".

דילמוני הוסיף והטיח בלוי, כי לא שמע ממנו גינוי לפעולות הפלשתינים, "בספרי התיעוד הפלשתינים כתוב, שחור על גבי לבן, כי הם רוצים להרוג את כל תושבי מדינת ישראל, לא רק את תושבי יהודה ושומרון. ממך לא שמעתי מילה על אלימות בצד הפלשתיני ב-100 השנים האחרונות".

בתגובה לטענת רדיו א-שמס, על שהם רוצים ייצוג של 20% בתקשורת הישראלית, השיב דילמוני: "כשיהיה לכם 20% מקציני וחיילי צה"ל וכשתתגייסו לשירות לאומי - יהיה לכם גם 20% בתקשורת".