הנבחרת הסורית עם החולצות המדוברות
הנבחרת הסורית עם החולצות המדוברותצילום: רויטרס

יד מכוונת או מחווה? במסיבת עיתונאים לקראת משחקם מול נבחרת סינגפור במסגרת מוקדמות מונדיאל 2018, עלו מאמן נבחרת סוריה ושחקנו בנבחרת, כשהם לבושים בחולצה שנראית כמו שהוכנה למסיבת העיתונאים הזו מראש.

השניים עלו כשחולצה בה נראה נשיאם, נשיא המדינה הערבית, בשאר אל אסד, כשהוא מחייך. הופעה זו של השניים הביאה את מסיבת העיתונאים להתמקד בפוליטיקה יותר מבספורט, וכשנשאלו אם מישהו מראשי הנבחרת או השלטון דרש את הגעתם אל מסיבת העיתונאים הזו כשהם עוטים את החלוצה הפרובוקטיבית, אמרו אלה כי אף אחד לא דרש מהם זאת, אלא זוהי מחווה שלהם כאות תודה לתמיכת הנשיא בנבחרת הסורית. 

לדברי המאמן הסורי, איברהים, "אנחנו גאים כי מר בשאר הוא הנשיא שלנו. האיש הזה נלחם בכל קבוצות הטרוריסטים בעולם והוא נלחם גם בשביל כל אחד ואחד מכם. הוא האדם הטוב ביותר בעולם".

כאמור, עם הופעתם של השניים בחולצות הנשיא, מטבע הדברים המסיבה התמקדה בפוליטיקה ובייחוד בזה הנוגע למאבקם של הערבים בעולם. על מתקפת הטרור בפריז אמר המאמן הסורי איברהים, "אני לא מדבר על זה, זו פוליטיקה". כשנשאל שוב על החולצות הפרובוקטיביות והקשר שלהן לפוליטיקה, אמר המאמן הסורי "לא אכפת לי מצרפת או מכל מדינה אחרת, אכפת לי רק מהמדינה שלי".

נבחרת סוריה, המארחת את משחקי הבית בעומאן בשל מלחמת האזרחים שקיימת במדינתם, מדורגת במקום ה-132 בעולם ומעולם לא הפעילה למונדיאל. נכון לעשיו הנבחרת נמצאת במקום השני בביתה.