טרור אבנים
טרור אבניםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה תביעה בסך של 23,368 ש''ח נגד שלושה ערבים אשר יידו אבנים לעבר הרכבת הקלה בבירה וגרמו לה נזקים.

התביעה הוגשה בגין הנזקים בהם נאלצה לשאת מדינת ישראל מכח חוק מס רכוש וקרן פיצויים.  

בכתב התביעה צויין בין היתר, "מאז חודש יולי 2014 מתמודדת מדינת ישראל עם מאות מקרים של ידויי אבנים על הרכבת הקלה בירושלים על רקע לאומני. המדובר במעשים פליליים שמטרתם לפגוע בשלום הציבור ובחפים מפשע, לזרוע פחד, לשבש ולערער את שגרת החיים ומרקם החיים בירושלים.

"הנתבעים במעשיהם המפורטים לעיל, פעלו בכוונת מכוון לפגוע ברכבת הקלה הפועלת בירושלים ומחברת את צפון העיר למרכזה ולדרומה. בדרך זו ביקשו הנתבעים לפגוע בביטחון הציבור ובשלומו ולהרתיעו מפני שימוש ברכבת הקלה כאמצעי תחבורה. בגין מעשים אלו נאלצה המדינה לשאת בתשלום בגין הנזק הישיר בסך של 23,368 ₪ ועל כן על הנתבעים להשיב את הסכום לתובעת".

התביעה הוגשה כחלק מהמגמה להגביר את האכיפה ושלטון החוק כנגד המתפרעים, על מנת לשים קץ לידויי אבנים ובקבוקי תבערה ולניסיונות המתמשכים להרתיע את ציבור המשתמשים ברכבת הקלה ולשבש את פעילותה.

במשרד המשפטים אומרים כי המדינה תמשיך ותפעל להגשת תביעות כגון זו בכל מקרה שיימצא מתאים על מנת להגביר את  ההרתעה מפני הישנותן של הפרות חוק מסוג זה, הפוגעות בשלטון החוק וכדי להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף האדירים שנאלצת המדינה להוציא בשל פעולות טרור.