דורש מאבק בגזענות. פריג'
דורש מאבק בגזענות. פריג'פלאש 90

חבר הכנסת עיסאוי פריג' (מרצ), עתר היום (שלישי) לבג"צ באמצעות עו"ד ערן לב כנגד שר הביטחון יעלון והיועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין.

בעתירתו מבקש ח"כ פרג' מבית המשפט לקבוע כי החלטת שר הביטחון, שלא לנקוט בהליכים משפטיים כנגד מבצעי הרצח בבני משפחת דוואבשה מכפר דומא, זאת בשל הכוונה שלא לחשוף מקורות מודיעיניים, אף שזהות המבצעים ידועה לשלטונות החוק, לוקה באי חוקיות, בחוסר סבירות קיצוני, בהיעדר מידתיות ובאפליה חמורה.  

פרג' ועו"ד לב מציינים בעתירה כי כחמישה שבועות לאחר ביצוע הרצח, הופיע שר הביטחון בכנס של צעירי הליכוד, והודיע "במערכת הביטחון יודעים מי אחראי לפיגוע שבו הוצת בית משפחת דוואבשה בדומא, אך נמנעים מהעמדתו לדין, כדי שלא לחשוף מקורות מודיעיניים בבית המשפט".

עוד מציינים העותרים כי דברים אלו, מהם עולה כי מדינת ישראל משתמטת מחובתה החוקית והמוסרית להעמיד לדין את מבצעי מעשה הזוועה, מעידים על מדיניות הלוקה בחוסר סבירות קיצוני, בהיעדר מידתיות ובאפליה חמורה. לדבריהם "קשה להעלות על הדעת כי במצב דברים שונה, בו עסקינן היה במפגעים פלסטינים ובקרבנות יהודים, הייתה מדינת ישראל נמנעת מלנקוט בצעדים כנגד מבצעי הפשע. ואכן, האירועים האחרונים, לרבות מעצרם המהיר של רוצחי בני הזוג הנקין ז"ל מוכיחים זאת כאלף עדים".

עוד מוסיף פרג' ואומר כי "המדיניות שהוצהרה על ידי שר הביטחון, על פיה מדינת ישראל נמנעת מלהעמיד לדין את האחראים למעשה הזוועה שאירע בכפר דומא, מהווה הפרה בוטה של חובתה של מדינת ישראל לשמור על ביטחונם הפיסי של הפלסטינים תושבי הגדה המערבית- חובה הנובעת, בין היתר, מהוראת סעיף 43 לאמנת האג משנת 1907. אמנה המהווה חלק מהמשפט הלאומי הפנימי המחייב את המערכת המשפטית בישראל".