כוחות ביטחון פועלים בבריסל
כוחות ביטחון פועלים בבריסלצילום: Yves Herman, רויטרס

הרב שמואל פינסון, רב הקהילה האשכנזית בבריסל ושליח חב"ד בבלגיה, אומר לערוץ 7 כי היהודים לא מעזים להיכנס לפרבר הבלגי מולנביק ממנו יצאו חלק מהמחבלים.

"בעיר עצמה אנחנו מסתובבים ועושים קניות אם צריך, אבל לא הולכים במולנביק איפה שגרים הערבים. אני חושב שגם הבלגים לא מסתובבים שם. אבל בשאר בלגיה אנחנו כן מנהלים אורח חיים רגיל אבל זהירים הרבה יותר", מספר הרב פינסון.

לדבריו מאז גל הפיגועים בפאריס שהחל כבר בשנה שעברה ישנם יהודים רבים ששוקלים לעלות ארצה, "אנחנו בתור שליחים של חב"ד יש לנו תפקיד ואנחנו נשארים כאן כדי לחזק את היהדות בקרב אלה שנשארו. אבל מי שרוצה לעלות זה טוב, יש הרבה יהודים שרוצים לעלות בעיקר בגלל מה שקרה בפאריס בשנה שעברה וכמובן עכשיו".

הרב פינסון מסביר שמה שהשתנה כעת, זה שלא רק היהודים מפחדים, "אצלנו המצב הביטחוני לא השתנה, מאז הפיגועים בפאריס בשנה שעברה יש לנו אבטחה צמודה, חיילים ליד בתי הכנסת ובתי הספר, כך שעכשיו בעצם קיבלנו אבטחה נוספת על האבטחה הקיימת. אבל כעת זה לא רק עניין של יהודים אלא של כל הבלגים וזו כבר עליית מדרגה".

"כמובן שאנחנו זהירים מאוד, אם יש מכונית ליד בית הכנסת ומישהו עומד שם, אנחנו ישר בודקים מי זה, לא מסתפקים בחיילים אלא בודקים גם בעצמנו", מוסיף הרב פינסון.