זלאטן איברהימוביץ', כוכבה של שבדיה. נבחרת בינונית
זלאטן איברהימוביץ', כוכבה של שבדיה. נבחרת בינוניתצילום: רויטרס

הפספוס כולו שלנו. אחרי שני משחקי הפלייאוף האחרונים במוקדמות יורו 2016, שהתקיימו הלילה (בין שלישי לרביעי), נקבעו 24 הנבחרות שהעפילו אל טורניר הכדורגל היוקרתי, יורו 2016, שיתקיים ככל הנראה בצרפת בקיץ הקרוב. 

האחרונים להעפיל לטורניר היורו הקרוב היו שבדיה ואוקראינה שעלו בזכות מאזן שערים טוב יותר, כששתי הקבוצות סיימו הלילה את משחקיהן בתוצאת תיקו. 

כזכור, טורניר היורו הקרוב ימנה 24 נבחרות, כשעד טורניר זה היה נהוג כי 16 נבחרות ייקחו חלק בטורניר הכדורגל האירופי. העפלתן של שבדיה ואוקראינה, קבוצות בינוניות, כמו גם הונגריה ואירלנד, הגיעה בזכות הגדלת הטורניר ל-24 נבחרות, כשעצם העפלתן מצביע על הפספוס הגדול של נבחרת ישראל בכדורגל לעשות זאת גם היא. 

רשימת העולות המלאה לטורניר היורו הקרוב: איסלנד, צ'כיה, בלגיה, וויילס, ספרד, סלובקיה, גרמניה, פולין, אנגליה, שווייץ, צפון אירלנד, רומניה, אוסטריה, רוסיה, איטליה, קרואטיה, פורטוג, אלבניה טורקיה, צרפת, אוקראינה, שבדיה, אירלנד והונגריה.

אם לא יהיו שינויים בשל מתקפת הטרור שהתרחשה בפריז, והבהלה מהטרור האיסלאמי ברחבי אירופה כולה, הטורניר יצא לדרך ב-10 ביוני ויסתיים חודש בדיוק לאחר מכן, ב-10 ליולי.

הגדלת מספר המשתתפות בטורניר הקרוב, הביא לשינוי השיטה כש-24 הנבחרות יחולקו ל-6 בתים בני 4 נבחרות ובהגרלה יחולקו כלל הנבחרות ל-4 קבוצות איכות. מתוך כל בית יעפילו שתי הנבחרות שיסיימו ראשונות אל שלב הנוקאאוט שיחל משמינית הגמר, בשונה מהטורנירים הקודמים, אז שלב הנוק-אאוט החל רק במשחקי רבע הגמר. 4 הנבחרות שיסיימו במקום השלישי במאזן הטוב ביותר יצטרפו גם הם אל שלב שמינית הגמר.

רשימת הדרגים המלאה:
דרג 1: צרפת, ספרד, גרמניה, אנגליה, פורטוגל, בלגיה
דרג 2: איטליה, רוסיה, שוויץ, אוסטריה, קרואטיה, אוקראינה
דרג 3: צ'כיה, פולין, רומניה, סלובקיה, הונגריה, שבדיה
דרג 4: אירלנד, איסלנד, ויילס, טורקיה, אלבניה, צפון אירלנד.

האם נבחרת ספרד, אלופת אירופה האחרונה, תשמור על התואר? נבחרת גרמניה, אלופת העולם, רוצה תואר נוסף ונבחרת צרפת רוצה לשמח את עשרות אלפי האוהדים שלה שחוו בימים האחרונים פחד וטרור. מי תהיה אלופת אירופה החדשה?