דקת דומייה
דקת דומייהצילום: חיים צח, לע''מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הבוקר (רביעי) בכנס הדיפלומטים של ה-Jerusalem Post במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, ובתחילת האירוע נפגש עם שגריר צרפת בישראל פטריק מזונאב בעקבות מתקפת הטרור בפריז. 

"היום בירושלים אנו ניצבים לצד תושביה של פריז, עם ישראל עומד לצד העם בצרפת. כבוד השגריר, זוהי איננה עמדה מטפורית, זה לא רק מס שפתיים", אמר נתניהו. ''ראשית, אנו עומדים ואיננו נופלים. למרות שהברברים לעיתים מפילים חללים בקרבנו, המדינות שלנו חזקות ואנו עומדים''. 

ראש הממשלה הדגיש, ''אנו גם עומדים בגאווה. אנו גאים בערכים שלנו, בחברות שלנו, בחירויות שלנו. אנו ניצבים כתף אל כתף, מחויבים להגן על הציוויליזציה המשותפת שלנו''.   

לדברי נתניהו, העולם מתקשה להכיר בכך שחיות טרף, כלשונו, משוטטות בערים, בנתיבי האוויר והים ''ומחפשות להפיל קורבנות חפים מפשע הנקרים בדרכן. כשכוחות הציוויליזציה מבינים את חומרת הבעיה, לא נותרת להם ברירה אלא להתאחד באופן ברור ולהביס את החיות האלה. 

''לחיות האלה יש שם – זהו האסלאם הרדיקלי. הוא שמבצע את מעשי ההרג, הרצח, האונס, השריפה ועריפות הראשים. אנו חייבים לעמוד יחד ולהילחם יחד באסלאם הקיצוני. העם בישראל מתאבל יחד עמכם, העם בישראל עומד לצדכם. כעת ותמיד".

הכנס נפתח בדקת דומייה לזכר הנרצחים בפריז. באירוע השתתפו שגריר צרפת בישראל פטריק מזונאב, הבעלים של הג'רוזלם פוסט אלי עזור, בכירים במשק הישראלי, שגרירים, בכירי שגרירויות זרות בארץ וקונסולים של כבוד.