שוהה במליאה לאורך כל ההצבעות. ראש הממשלה נתניהו בכנסת
שוהה במליאה לאורך כל ההצבעות. ראש הממשלה נתניהו בכנסתצילום: דוברות הכנסת

מליאת הכנסת החלה אחר הצהריים בדיון המרתוני ובתהליך המפרך של אישור תקציב המדינה. 

חברי הכנסת החלו להצביע על ההסתייגויות הרבות שהעלתה האופוזיציה, וההצבעות צפויות להימשך שעות ארוכות. כל 120 החכ"ים נוכחים במליאה כולל ראש הממשלה עצמו, מחשש לאבד את הרוב הקואליציוני.

ההצבעה על ההסתייגויות לחוק התקציב אף התעכבה בשל תקלה במערכת ההצבעות הממוחשבת. לאחר שהסתייגות של ח"כ סתיו שפיר אושרה ברוב של 47 תומכים מול 43 מתנגדים, אמר יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי המערכת אינה תקינה ויש לבדוק אותה.

בתום הבדיקה החל שוב תהליך ההצבעה מחדש, למרות רוחם של חברי הכנסת מן האופוזיציה, שטענו כי אדלשטיין עושה ככל העולה על רוחו במליאה.

מוקדם יותר, בפתח הדיון, אמר שר האוצר, משה כחלון: "תקציב המדינה הוא ביטוי ראשון במעלה לתפיסות עולם, ערכים ויכולת שלטונית למשול".

"העובדה שהכנסת הקודמת לא הצליחה לאשר תקציב היא ביטוי לבעיית המשילות של ישראל. זה תקציב שהוא קודם כל חברתי. זה תקציב משנה כיוון שמחזיר את ישראל הביתה. שבה אנחנו מנסים לתת לצעירים מציאות טובה יותר מזו שיש לנו. הפערים צמחו לממדים מסוכנים. תמונת המצב החברתית כלכלית סיכנה סיכון של ממש את החוסן הלאומי – הכרזנו עליהם מלחמה ואנחנו נחושים לנצח", טען כחלון.

הוא הבהיר כי "התקציב מביא בשורה אמתית לאזרחי ישראל וקובע סדר עדיפות לאומי חדש. מאפשר להעלות שכר החיילים, להבטיח דמי אבטלה לעצמאים, לחזור לספק קצבאות ילדים כבעבר".

"התקציב הזה הוא תקציב אחראי, הגרעון 2.9% נמוך מהממשלה הקודמת שהיה 3.4%. הוספנו בשנתיים 6.5 מיליארד שקל בחינוך. הוספנו 600 מיליון שקל לתוספת אבטחת הכנסה לקשישים. 0.5 מיליארד שקל לסייעת בגנים בגיל הרך. נסיים את דמי אבטלה לעצמאים ויש בצד 150 מיליון שקל לזה. בימים הקרובים נודיע על רפורמה בבנקאות והפרדת כרטיסי האשראי מהבנקים. זה תקציב שרואה את כולנו והיה ראוי שיקבל תמיכה מקיר לקיר", דברי שר האוצר.