כוחות אבטחה רבים סביב האצטדיון הצרפתי, הבוקר
כוחות אבטחה רבים סביב האצטדיון הצרפתי, הבוקרצילום: רויטרס

פיגוע דקירה נגד יהודי בעיר מארסיי שבצרפת: חסיד חב"ד בשנות ה-50 לחייו המשמש כמורה בבית הספר של הקהילה היהודית, נדקר על ידי שלושה מחבלים סמוך לביתו הממוקם ברובע ה-11.

מדובר בציון סעדון איש מוכר מאוד בקהילה היהודית במארסיי, שמלמד כבר שנים רבות בבית הספר "יבנה" בעיר, ואחראי על טיפוח בני הנוער היהודיים.

עדי ראייה מספרים כי השלושה, המזוהים כתומכי ארגון דאע"ש, עקבו אחריו, קראו לעברו קריאות אנטישמיות, ואז תקפו את האיש ודקרו אותו מספר פעמים.

המורה היהודי, שנדקר שלוש דקירות בכל חלקי גופו, פונה לבית חולים הצבאי לוורן במצב בינוני. בבית החולים הוטב מצבו, והוא מוגדר כעת קל עד בינוני.

צבי עמאר, נשיא הקהילה היהודית במארסיי סיפר הערב בתגובה ראשונה לתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה' על הפיגוע בעיר: "המורה הגיע לבית שלו וביקש להיכנס, לפתע עצרו אותו שלושה צעירים רעולי פנים, הוציאו דגל דאע"ש,  החלו לקלל אותו ולומר לו שיפגעו בו בשביל כל היהודים. הם דקרו אותו בבטנו, בידו וברגלו. הוא במצב בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו. הוא נלחם שלא יהרגו אותו. המחבלים ברחו ואנחנו פועלים עם השלטונות כדי לעצור אותם".

נמסר כי גם רבה הראשי של צרפת, הרב חיים קורסייה, עודכן בפרטי האירוע על ידי ראש עיריית מארסיי שאמר לו כי המשטרה תעשה כל שביכולתה כדי לתפוס את התוקפים. במקביל הודיעה המשטרה כי תתגבר באופן משמעותי את כוחותיה מסביב לריכוזים היהודיים הגדולים בעיר.