סוף לשביתות? הסכם קיבוצי ברכבת הקלה

סכסוך העבודה הארוך והמתמשך הסתיים בהסכם המיטיב משמעותית את שכרם של נהגי הרכבת הקלה בירושלים.

שלמה פיוטרקובסקי , ז' בכסלו תשע"ו

רכבת הקלה
רכבת הקלה
מאיר סלע

ההסתדרות, הנהלת מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, וועד עובדי החברה חתמו על הסכם קיבוצי במסגרתו ישופרו משמעותית תנאי העסקתם של כ-70 נהגי הרכבת.

תוקף ההסכם, הנוגע גם לעובדים מסקטורים נוספים כגון מדריכים, עובדי חדר בקרה ונציגי שירות לקוחות, הוא עד יולי 2019.

בראש ההסכם, אליו הגיעו הצדדים לאחר משא ומתן ממושך ומורכב, נקבע כי השכר השעתי של מרבית הנהגים יגיע עד ל- 44 שקל לשעה תוך שנתיים - גבוה משמעותית מהנהוג בתחום התחבורה הציבורית בישראל. מדובר בהעלאת שכר של 21.5% לעומת הנהוג בחברה כיום.

במקביל להעלאת השכר הוסכם גם כי החל מינואר 2016 כל הנהגים המועסקים במשרה מלאה יועברו מהעסקה במתכונת שעתית להעסקה במתכונת של שכר חודשי.

העלאת השכר תחול גם על עובדי החברה המשמשים כמדריכים ועובדי חדר בקרה, שבמסגרת ההסכם יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי. כמו כן נקבע כי תעריף דמי הכלכלה היומיים שישולמו לנהגים, למדריכים ולעובדי חדר הבקרה יעמדו על 20 שקל לכל יום עבודה.

באשר לנציגי שירות הלקוחות נקבע כי החל מינואר 2016 יעלה שכרם ב-5%, בנוסף להצמדת השכר למדד שתבוצע אחת לשנה (אלא אם המדד ירד, כך ששכר העובדים בכל מקרה לא יפגע). גם נציגי שירות הלקוחות יועברו מהעסקה על בסיס חוזה אישי להעסקה על פי הסכם קיבוצי זה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "ההסכם ההיסטורי עליו חתמנו מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברכבת הקלה, תוך שהוא מעניק להם תנאי שכר מהטובים ביותר בתחום התחבורה הציבורית בארץ. אני גאה בתוצאה עד מאוד ומברך את כל הצדדים, בראשם יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל וראשי ועד העובדים על ההסכמות המצוינות שהושגו. תודה מיוחדת נתונה גם ליו"ר הדירקטוריון בייגה שוחט על הדרך והעבודה המשותפות לאורך המשא ומתן".