אהרון אסייב
אהרון אסייבצילום: באדיבות המשפחה

שני הנרצחים בפיגוע הדקירה שהתרחש בצהרים בתל אביב הם אהרון יסייב, בן 32 מחולון, וראובן אבירם, בן 51 מרמלה הי"ד.

אהרון חזר בתשובה ועבר מתל אביב להתגורר בחולון ונמנה עם בני הקהילה החרדית המקומית. "מדובר באיש טוב לב, צדיק אמיתי שיצא מתפילת מנחה ונרצח בדם קר על ידי מחבל רע ואכזרי", אמרו מכריו.

לצד לימודיו וקביעת עיתים לתורה מידי יום ביומו עבד המנוח לפרנסתו בחנות אלקטרוניקה בבניין פנורמה בתל אביב שם נרצח. אהרן היה זה שדאג לתחזק את המניין בבניין 'פנורמה'.

מכריו מספרים כי המנוח נהג ליטול חלק פעיל בעשיה הרוחנית בקהילה והיה שותף בשיעורי התורה שנמסרו בבית הכנסת בשכונת 'תל גיבורים' בחולון כשמידי יום נהג למסור שיעור קצר בהלכה יומית. במרוצת חייו הקצרים זכה לקרב יהודים רבים, ביניהם חלק מבני משפחתו, למסורת ישראל.

אהרן הותיר אחריו רעיה וחמישה ילדים הלומדים בתלמוד תורה "בית יוסף" בחולון. בנו הצעיר בן חודשיים בלבד.

הלוויתו של אהרון יסייב הי״ד תיערך הלילה (חמישי) בשעה 23:30 בבית העלמין בחולון. הלוויתו של ראובן אבירם הי״ד תיערך מחר בשעה 12:30 בבית העלמין החדש ברמלה, ברח׳ יחזקאל פינת רח׳ התבור.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל ראאד אל-מסאלמה, פלסטיני בן 36, נשוי ואב לחמישה ילדים מהכפר דורא שבאזור חברון, דקר בצהריים (חמישי) למוות שני בני אדם ופצע אדם נוסף באורח בינוני.

לאחר שנתפס, התברר כי אל-מסאלמה עבד בישראל באופן חוקי במסעדה סמוכה למקום הפיגוע. על פי ההערכות, הוא הגיע לבניין המסחרי בשדרות בן צבי בדרום תל אביב כשהוא מצויד בסכין, ככל הנראה אחרי שסיים משמרת בעבודתו. כוחות הביטחון החלו הערב לכתר את ביתו של אל-מסאלמה בכפר דורא.