שלושים שנה יותר מידי
שלושים שנה יותר מידיצילום: פלאש 90

מקורבי משפחת פולארד מספרים הערב (חמישי) על התרגשות עצומה, ומובנת בהחלט, לקראת שחרורו של יהונתן מחר מהכלא האמריקני, אחרי שלושים שנות מאסר בגין ריגול למען ישראל. פולארד ורעייתו אסתר יתגוררו בניו יורק.

"אסתר נרגשת בצורה שאין לתאר, זו הפעם הראשונה מזה שלושים שנה שיהונתן יוכל להסב לשולחן שבת, לקדש על היין. היא הכינה לו מאכלים שהוא לא ראה מאז שהיה בן 30", סיפרו המקורבים.

בני הזוג מלאים הכרת הטוב לאנשים רבים שליוו אותם לכל אורך הדרך, "התחושה היא שכרגע כולנו פשוט חייבים לתת להם את הזמן הזה לעצמם. כל מה שהם רוצים זה את החיים הפשוטים והנורמלים שלהם ייחלו כל השנים".

מוקדם יותר שיגר ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), יו"ר שדולת הכנסת למען יהונתן פולארד, מכתב לפולארד שבו בירך אותו לקראת שחרורו מחר מהכלא האמריקאי והתחייב כי יימשך המאבק למען חירותו המלאה.

"השדולה אינה עוצרת ואינה מתפרקת", הבהיר שי. "אנחנו רואים עתה אתגר חדש להסיר את המגבלות שהוטלו עליך, עם שחרורך. אנחנו דורשים לבטל כל מגבלה של ניידות, של תקשורת או אחרת, הפוגעת בזכויותיך האזרחיות ולאפשר לך לצאת את ארה"ב לכל מקום שתרצה, ובראש ובראשונה, לישראל. אנחנו מחויבים לכך".

ח"כ נחמן שי סיפר לפולארד שבמשך שנים פעל יחד עם חברי כנסת רבים לסייע ככל שניתן ולקדם את השחרור. "במשך שנים עקבנו אחריך וניסינו לסייע לך ככל הניתן. המסע הציבורי לשחרורך הקיף את תבל כולה. לרגל שחרורך מן הכלא, אני רוצה לברך אותך. זהו יום גדול וחשוב, יום שאנו מברכים בו: 'ברוך אתה ה' מתיר אסירים'".

למכתב צירף שי את העצומה לשחרורו של פולארד שנחתמה לפני שנה בידי 105 חברי כנסת ושרים, ובה ביקשו מהנשיא אובמה לחון את פולארד ולשחררו מן הכלא.