יעקב דון הי"ד
יעקב דון הי"דצילום: באדיבות המשפחה

קהילת אלון שבות היקרה לי מאוד,

בלב שבור, בדמעות ובצער עצום יושב אני ומבכה את הירצחו של חברנו היקר והאהוב הרב יעקב דון הי"ד.

הרב יעקב היה איש משפחה, מחנך דגול, בן תורה, אוהב את המקום ואוהב את הבריות.

לא מזמן זכינו יחד לחגוג את היותו חתן בראשית. זכינו לשמוע מפיו דברים מרגשים אודות ספר התורה המיוחד שאביו הביא לקהילה, זכינו לראות את החיבור המיוחד שלו להוריו.

בכל פעם שזקוק הייתי למישהו שיעביר שיעור לנוער, היה הרב יעקב ראשון המתנדבים! תמיד עשה זאת בשמחה רבה. היה מחובר מאוד לנוער. השקיע בנוער והשקיע ביישוב. היה בוועד היישוב, בוועדת חינוך ועוד.

אהבנו לשוחח יחד. לשוחח על חינוך, על תורה, על ילדים ונוער, על עם ישראל. תמיד היה זה בחן מיוחד, בנעימות, ביכולת לומר דברים עמוקים, ולדעת לשמוע ולהקשיב גם לאחרים.

מרצחים נתעבים, בני עוולה, פוגעים בנו, הורגים ורוצחים, אנשים, נשים וטף. בפיגוע לפני כמה ימים, אמבולנס ערבי שהיה במקום לא הגיש עזרה לפצועים.

שלא נטעה ושלא נתבלבל. עם ישראל חזק. יש לנו כוח ויכולת ב"ה בצורה גבוהה ביותר. המחבלים מנצלים את המוסריות שלנו ופוגעים בנו.

ארץ ישראל כולה שייכת לעם היהודי. נמשיך להתיישב בארצנו הקדושה בגאון ובעוז, ונתפלל לקב"ה שישמור עלינו מכל נגע ומכל צרה, שיפגע בכל אלו העומדים עלינו לכלותנו, שינקום נקמת דם עמנו השפוך ושנוכל לשבת בארצנו בבטחה ובשמחה.

יתן הקב"ה לשרה דון תחי' ולילדים היקרים הי''ו, אביעד, מאור, ידידיה ורחלי, כוחות מרובים, להמשיך ולבנות את חייהם בצורה טובה, בריאה ושמחה.

קשה מאוד להיות כעת באדמת נכר. הקדמתי את שובי לארץ, ובע''ה אחזור ביום ראשון אחר הצהריים.

שומר ישראל, שמור שארית ישראל. שומר גוי קדוש, שמור שארית עם קדוש. "כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב".

באהבה עצומה, בחיבוק חזק ואיתן ובצפיה לישועה,

יוסף צבי רימון