לא רוצים את ראש הממשלה. בריטניה
לא רוצים את ראש הממשלה. בריטניהפלאש 90

מספרם של הישראלים המתגוררים בבריטניה הולך וגדל בצורה איטית אך בהתמדה, ועומד כיום על כ-25 אלף בני אדם, כך עולה ממחקר שביצע המכון לחקר מדיניות יהודית בלונדון בעת האחרונה.

מדובר בנתון שמצביע על הגירה חיובית של ישראלים לממלכה, כשעל פי נתוני המחקר על כל שני יהודים בריטיים שעלו לישראל בעשר השנים שבין 2001 ל-2011, שלושה ישראלים היגרו לבריטניה.

אם לדבר במספרים, כ-865 ישראלים עוברים לגור בבריטניה מדי שנה, בעוד שמנגד, כ-582 יהודים בריטיים בממוצע לשנה, עושים את הדרך ההפוכה ועולים לישראל.

הישראלים שמהגרים לבריטניה, על פי הנתונים, הם צעירים בגילאי ה-20 וה-30, ובעיקר זוגות נשואים ומשכילים. רק שלושת רבעי מהם יהודים על פי הגדרתם, עוד 16 אחוזים מגדירים עצמם "חסרי דת", אך על פי ההלכה הם יהודים, וקיים אחוז נמוך נוסף של נוצרים שמעדיפים לעבור לבריטניה.

ד"ר ג'ונתן בויד, מנכ"ל המכון לחקר המדיניות היהודית בלונדון, טוען כי מדובר במחקר המדוייק ביותר שנעשה זה שנים רבות ומוסיף כי "ההגירה החיובית הישראלית לבריטניה, מביאה חיוניות גדולה לקהילה היהודית, שחשה בשל כך בהתעוררות ובפוטנציאל ליותר פעילויות משותפות".

מעניין לציין כי אחד מכל חמישה ישראלים המגיעים לבריטינה הוא דתי או חרדי, וקרוב ל-40 אחוזים מהישראלים שהיגרו לממלכה, מתגוררים בה כבר 20 שנים ויותר.

למעלה מ-53 אחוזים מהישראלים שהיגרו לבריטניה מאז 2001, מעדיפים לשלוח את ילדיהם אך ורק לבתי ספר יהודיים, אחוז דומה מאוד לזה של יהודי בריטניה שנולדו במדינה.

באחרונה פורסמו על ידי המכון נתונים נוספים המעלים שהקהילה היהודית האורתודוכסית בבריטניה גדלה בכמעט 5 אחוזים בשנה, בעוד האוכלוסייה היהודית שאינה שומרת תורה ומצוות, מתכווצת בכשליש אחוז בממוצע.

אגב, בסופו של דבר, כיום מהווים הישראלים רק כ-6 אחוזים מיהודי בריטניה, אך הגידול המתמיד במספרם מבטיח שחלקם היחסי בקהילה, ילך ויגדל בשנים הבאות.