זהבי. שערו ה-100 בליגה
זהבי. שערו ה-100 בליגהצילום: יששכר רואס

ב-27 בספטמבר 2008, שיחקה הפועל תל אביב נגד הפועל פתח תקווה באצטדיון בלומפילד התל אביבי. בדקה ה-69, ביצעו האדומים חילוף כשאל כר הדשא עלה לשחק שחקן אלמוני בשם ערן זהבי. זהבי הצעיר, קיבל את ההזדמנות שלו לכבוש שער כעבור מספר דקות, וזה לא פספס. היה זה שערו הראשון בליגת העל הבכירה.

מאז, 188 משחקים שיחק הקשר המצויין, הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי אם תרצו, בליגה הבכירה של ישראל, במדי הפועל תל אביב ומכבי תל אביב, ולאחריהם הגיע זה לשער ה-100 הערב (מוצאי שבת) כשהרשית לשערה של הפועל חיפה.

זהבי, בן ה-28 הגיע להישג השיא הערב במשחק מול הפועל חיפה בדקה ה-50, כשנגיעת יד ברחבת חיפה, שלח אותו לבעוט את בעיטת העונשין מ-11 מטרים אותה כבש פנימה.

שער זה היה שערו ה-73 במדים הצהובים של האלופה מתל אביב, כשכבש בנוסף אליהם גם 27 שערים במדי האדומים מתל אביב ובסך הכל כאמור, 100 שערים בליגה הבכירה.

לא רק זאת, אלא ששערו הבא של זהבי במדים הצהובים של האלופה הישראלית, יהיה ה-100 שלו במכבי ת"א בכל המסגרות כשמלבד 73 שערי הליגה שכבש במדים הצהובים, הקשר המצויין כבש גם שישה שערים בגביע המדינה, שניים בגביע הטוטו ו-14 במסגרות האירופיות.

אנחת רווחה גדולה השתחררה במכבי עם שערו של זהבי הערב, לאחר שרק שש פעמים הפסידה מכבי ת"א משחק כשזהבי כבש, ושערו הערב הגיע למרות יכולת חלשה מאוד של הקבוצה כולה. 

אל זהבי הצטרפו גם נוסא איגבור ואבי ריקן שכבשו גם הם לשערם של האדומים מחיפה, כזו נותרה ב-10 שחקנים לאחר דין ודברים של דור מלול עם השופט בר נתן. בסיום, הצהובים עם ניצחון שלישי ברציפות, אך עדיין רחוקים מלהציג יכולת טובה. לליגת האלופות זה לא יספיק, לאליפות הליגה הישראלית זה יספיק?