ח"כ אביגדור ליברמן
ח"כ אביגדור ליברמןצילום: לשכת שר החוץ

תחת אבטחה כבדה שמנתה כ-1,500 שוטרים, באולם קטן שמכיל מספר זהה של אוהדים, ספגה נבחרת הנשים של ישראל בכדורסל, הפסד בפתיחת מוקדמות היורובאסקט 2017.  

לא רק הפסד ספורטיבי ספגה נבחרת הנשים של ישראל, כי אם בעיקר הפסד מנטלי, כזו שמהווה פגיעה ברוח ובנפש של השחקניות והצוות המקצועי מישראל.  

על הפרקט השחקניות הישראליות הפסידו בתוצאה 53:72, אך לא הייתה זו הפתעה של ממש כשממול הנבחרת הטורקית נחשבת ליריבה חזקה וטובה והפסד היה דבר צפוי עבור הנבחרת הישראלית. אך במישור הנפשי, ההפסד הערב מהווה מכה של ממש עבור הנבחרת הישראלית.

מאמן הנבחרת הישראלית, עדן ענבר אמר בסיום כי "זו הייתה בשבילנו חוויה מורכבת, בעיקר כי האולם היה עויין כלפינו בצורה מפחידה".

נבחרת הנשים הישראלית שהגיעה לשחק מול מקבילתן מטורקיה, ספגו במהלך השמעת ההמנון הישראלי חפצים שהשליכו לעברם וכן שריקות בוז רמות וקריאות רבות בדמות "פלסטין" והנפת דגלי אש"ף, על ידי מספר רב של אוהדים טורקים.

מי שהתייחס להתנהגות זו של האוהדים הטורקים הוא לא אחר מאשר יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן. 

בהודעה שפרסם ח"כ ליברמן, מי ששימש בקדנציה הקודמת כשר החוץ בממשלה, אמר כי הוא "קורא למשרד החוץ להגיש מחאה חריפה לטורקיה וקורא למשרד התרבות והספורט לפנות לפיב"א בדרישה לנקוט צעדים משמעתיים חריפים נגד נבחרת טורקיה ואיגוד הכדורסל בטורקיה בעקבות זריקת החפצים על נבחרת הנשים של ישראל על-ידי אוהדים טורקים".

עוד אמר ח"כ ליברמן, "האירוע הזה הוא תוצאה ישירה של ההסתה הקשה של שלטון ארדואן נגד ישראל". ח"כ ליברמן קרא גם לרשויות הבינלאומיות להתערב ולהתייחס לאירוע החמור שהתרחש באולם באנקרה, "אם טורקיה של ארדואן לא מסוגלת לאפשר תחרויות ספורט הנערכות ברוח ספורטיבית אמיתית ולאפשר תחרות הוגנת, אז על ארגוני הספורט הבין-לאומיים למנוע ממנה אירוח תחרויות בין-לאומיות".