מופע יט כסליו
מופע יט כסליוצילום: ישראל ברדוגו

במסגרת אירועי י"ט כסלו בבנייני האומה תתקיים באחד האולמות תערוכה ממיטב יצירותיו הייחודיות של האמן ברוך נחשון.

חידוש מיוחד בתערוכה הנוכחית היא שבעת התערוכה יצייר נחשון לעיני המבקרים, והציורים החדשים יתווספו לתצוגה הקיימת במהלך היום.

נחשון מבטא בציוריו את הכיסופים לימי הגאולה הקרבים, ציורים שנוסכים אופטימיות ושמחה. ציוריו מדויקים עד הפרט הקטן האחרון. המביט מקרוב עשוי להשתומם על מידת הסימטריה והעמידה על פרטים, והמתרחק מספר צעדים יכול להישאב לתוך התמונה וסיפורה.

עבודותיו של נחשון נעות סביב התנ"ך, המדרש, חגים וחוויות יהודיות, ונושאות סמלים יהודיים: המספר שבע, דגים ושושנה כמסמלים את עם ישראל ועוד.

לצד התערוכה, יתקיימו שיעורים בחסידות לצד יריד ספרים יחידי מסוגו הכולל 2,000 מ"ר של ספרי עולם החסידות שיימכרו כולם במחירים חסרי תקדים של ארבעה ספרים במאה ש''ח ללא יוצא דופן ובהם עשרות כותרים חדשים, ספרי ילדים ודיסקים, ובנוסף יתקיימו יריד אמנות, אירועי השקה לספרו החדש של ד"ר יחיאל הררי "לנצח כל רגע מחדש" ועוד. המארגנים מבטיחים הפתעות רבות נוספות.

בסיום כל יום יתקיים האירוע 'צמאה' שבו ישתתפו הזמרים אברהם פריד, אביתר בנאי ויונתן רזאל שישירו מניגוני בעל התניא ועימם הנגנים חיליק פרנק, דניאל זמיר ולהקת הלב והמעיין בניצוחו של נאור כרמי.

באירועי הגברים ייערך גם טיש בהשתתפות הרב מיכי יוספי והרב שבתי סלבטיצקי ובאירועי הנשים תשתתף גם הרבנית ימימה מזרחי וכן הרב יהושע שפירא.

ביקוש חסר תקדים להתוועדות הנשים של י"ט כסלו

שבועיים נותרו עד להתוועדות הגדולה 'צמאה' לכבוד י"ט כסלו בבנייני האומה, ונראה שהביקוש למופע הולך וגודל משנה לשנה. למרות שהשנה הוקצו שני מופעים המיועדים לנשים, כבר בימים אלה נותרו כרטיסים בודדים לשני המופעים. 

"ההצלחה הגדולה של אירועי י"ט כסלו בשנה שעברה, כאשר הזריזים יצאו נשכרים ואילו רבים אחרים נאלצו לצפות במופעים דרך המסכים, גרמה לגידול עצום ברכישה המוקדמת. "אני ממליצה גם לציבור הגברים לא לחכות לרגע האחרון ולהירשם כבר עכשיו", אומרת חיה ולס, ממארגנות האירוע.

מופע י"ט כסליו
מופע י"ט כסליוישראל ברדוגו