באסל גטאס
באסל גטאסצילום: חזקי עזרא

היום (א') שלח ''המשמר הציוני דמוקרטי'' של תנועת "אם תרצו" מכתב ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין, ובו קריאה להרחיק את חבר הכנסת באסל גטאס מפעילות הכנסת לאחר קריאתו של גטאס "להוציא את הציונות מחוץ לחוק" ושמדינת ישראל היא "מדינה פאשיסטית".

את הדברים אמר חבר הכנסת כתגובה להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני להוציא מחוץ לחוק את התנועה האיסלמית.

בדף הפייסבוק שלו כתב גטאס כי "מדובר בהחלטה פשיסטית ממדרגה ראשונה שכל מטרתה, לשרת את הנרטיב הנבזי והשטני של נתניהו לפיו ישראל מתמודדת עם האסלאם הקיצוני, זאת בכדי להמשיך ולהנציח את הכיבוש. התנועה האסלאמית הינה מרכיב פוליטי מרכזי בחברה הערבית, והוצאתה מחוץ לחוק מסמנת את תחילת הדרך לשלילת הלגיטימיות של הפלסטינים בישראל, כל עוד הם נאבקים בציונות.

"מי שצריך להיות מחוץ לחוק זאת הציונות וההנהגה המטורפת של מדינת ישראל, וזה יקרה רק אם יתגבר החרם על ישראל ומדיניותה. אם בעבר קראנו לחרם על ישראל כי היא מדינה כובשת, כעת נוכל להוסיף עוד טיעון: ישראל מדינה פשיסטית".

במכתב של המשמר הציוני-דמוקרטי ליו"ר הועדה ח"כ וקנין נכתב כי "אנו רואים בחומרה את התבטאותו של חבר הכנסת אשר התחייב לשמור אמונים למדינת ישראל לפי סעיף 15 של חוק יסוד הכנסת.לא ייתכן שחבר כנסת יפעל להחרים את המדינה אותה הוא משרת, ובלתי סביר שיקרא להוציא את הציונות מחוץ לחוק במדינת ישראל, אשר הציונות היא נשמת אפה. מסיבות אלו אנו קוראים ליו"ר וועדת האתיקה חבר הכנסת יצחק וקנין להרחיק את חבר הכנסת באסל גטאס מישיבות הכנסת, ולאסור עליו להגיש הצעות לסדר היום והצעות חוק לאורך תקופה ממושכת ככל שניתן בהתאם לסמכויותיה של וועדת האתיקה".

גטאס בדף הפייסבוק שלו: