לא לחב"דניקים בלבד
לא לחב"דניקים בלבדצילום: מנדי הכטמן. פלאש 90. ארכיון

ד"ר יחיאל הררי, שספרו הקודם, 'סודו של הרבי' (ידיעות ספרים, 2013), היה לרב מכר בתוך חודשיים מיום צאתו לאור וזכה באות ספר הזהב, מוציא כעת את ספרו החדש, "לנצח כל רגע חדש" שעוסק בסוד קסמו של ספר התניא שנכתב לפני לפני מאתיים ועשרים שנה וממשיך לשנות את חייהם של רבים גם כיום.

הספר החדש מהווה מסע מרתק בקורות חייו ובשיטתו של מייסד חסידות חב"ד ומחבר ספר התניא, רבי שניאור זלמן מליאדי (1812-1745).

ד"ר הררי מספר כי לפני כמאתיים ועשרים שנה גיבש בעל התניא את שיטתו ומאז התפשטה זו כאש בשדה קוצים.ותוך שנים ספורות התדפקו אלפים על דלתו על-מנת לזכות בעצה טובה ובטיפול המתאים למצוקת נפשם.

על-פי שיטתו של בעל התניא, האדם נידון למאבק פנימי מתמיד - מאבק בבריחת המחשבות לאפיקים בלתי-רצויים, במתחים, בנטייה לעצבות ומרמור וביתר הקשיים הרגשיים. משימת חייו היא ניצחון במאבק ברגע הנוכחי. דומה שגישה אופטימית הזאת כלפי נפש האדם והטענה שבכל רגע יכול האדם לנצח במאבקי הנפש שלו, הן אלו ששבו את לבם של רבים".

הוא מקווה שהספר יהפוך את עצותיו של בעל התניא לנגישות לכולם, "בספר, אני מזמין את הקוראים  לפגישת ייעוץ עם בעל התניא. לנצח כל רגע מחדש מציג את עקרונות הפסיכולוגיה היהודית על-פי בעל התניא, על רקע הביוגרפיה של המחבר. הספר אוסף אין ספור פרטים, תעודות, מאמרים וכתבים עתיקים של בעל התניא ואודותיו ואורג אותם לחוויה מחכימה ומעוררת. לשינוי פנימי".

ד"ר הררי משוכנע כי גם אנשים שאינם שומרי מצוות ימצאו בספר כתובת טובה לפתרון מצוקות ובעיות, "החלק השני של הספר עוסק במבנה הנפש, למה אני סובל מחרדות, וכו'. בעיות הנפש של אדם דתי ולא דתי הן זהות, כולם סובלים ולכן הספר מתאים לכולם, נכון שהנחות היסוד הן אמוניות. אבל אנחנו רואים לא פעם שאנשים גם לא דתיים קונים ספרים על בודהיזם או הדלאי למה, הם רוצים לדעת מה יש לו לומר על שלוות הנפש. הספרים של בעל התניא עוסקים בשמחה, אושר, מנוחת הנפש והתגברות".

מחבר הספר שכבר כתב חמישה ספרים על התניא, הוא בעל תשובה, שספג רבות מתורת חב"ד בשנים האחרונות, "הדיוק בחב"ד מאוד משמעותי, החב"דניקים מאוד רגישים. התייעצתי רבות עם גדולי המשפיעים בינהם הרב קאהן, וניסיתי ללמוד מהם".