רכב רכבים מכוניות אוטו
רכב רכבים מכוניות אוטוthinkstock

שוק הרכבים יד שניה

פעם, לפני עידן סוכנויות הליסינג וחברות הטרייד אין, יכולנו לפרסם את הרכב הישן שלנו במודעות לוח בעיתונות הארצית או המקומית, לצרף למודעת המכירה את אחת ממילות הקסם הבאות: שמורה היטב, כחדשה או מרופא. ..ותוך זמן קצר היינו "מותקפים" בשיחות טלפון שמאחורי אחת מהן היינו מוצאים את הקונה.

כיום, על מנת להיפטר מהרכב הישן במחיר סביר (ואנחנו לא מדברים על מחיר מחירון), אנו נדרשים להקדיש להליכי המכירה משאבים רבים, ובחלק גדול מהמקרים, אנו נידרש להוזיל את מחיר הרכב באופן משמעותי על מנת ליהנות מהזכות להעביר בעלות על הרכב לאדם פרטי אחר.

הסיבות להפיכתו של שוק הרכבים יד שניה לשוק מורכב ובעייתי, הן רבות ומגוונות, והן כוללות בין היתר את ריבוי הרכבים החדשים הנמכרים מדי שנה בישראל על ידי סוכנויות הרכב וחברות הליסינג, ריבוי מגרשי המכונית והחברות הטרייד אין הפועלות בישראל, וכמובן, השחיקה המהירה במחירוני הרכב. אם אינכם בעליו של רכב משומש בעל ביקושים גבוהים (באופן יחסי), ככל הנראה תדרשו להמתין זמן ממושך עד למציאת רוכש לרכב, וכפועל יוצא מכך, תדרשו גם להוזיל את מחיר הרכב באופן משמעותי.

יחד עם זאת, על פי נתוני משרד התחבורה, מתקיימות בישראל (מדי שנה) יותר מ-700,000 עסקאות רכב במסגרתן מועברת בעלות על רכב פרטי מאדם אחד לאדם אחר, והיקף העסקאות עומד על קרוב ל-19 מיליארד שקל.

מכירת רכבים בעידן הרשתות החברתיות

כיום, בעידן האינטרנט והפייסבוק, תוכלו ליהנות ממגוון רחב של אפיקי פרסום חינמיים (ובתשלום) באמצעותם תוכלו לפרסם את רכבכם הפרטי, אך כדי לזכות לתשומת לב מיוחדת מהגולשים, תדרשו להפעיל את כל הצד היצירתי שלכם. באמצעות קבוצות יד שניה של רכבים ברשתות החברתיות או באמצעות שיתוף מודעת הרכב שפרסמתם באתרי יד שניה לרכבים בדף הפייסבוק שלכם או בכל רשת חברתית אחרת בה אתם חברים, תוכלו להציג בפני משתמשי הרשת את הרכב הפרטי אותו אתם מעוניינים למכור.

כדי להבליט את מודעת המכירה שלכם, אנו ממליצים לכם לפלח את קהל היעד הרלוונטי לכם בהתאם לסוג הרכב (משפחתי, מיני, פנאי שטח וכדומה), ובהתאם לכך, לחשוב על מספר תמונות שיציגו את היתרונות היחסיים של הרכב. כמו כן, אנו ממליצים לכם לפרסם פוסטים מקוריים באמצעותם תוכלו להציג את מפרט הרכב.

הקפידו לצלם את הרכב מכל זווית אפשרית, ובשעות שונות של היום. בחרו בתמונות בעלות עניין בהן הרכב הוא הכוכב הראשי של התמונה (אל תהססו אפילו להעלות סרטונים ארוכים בהם רכבכם מוצג מכל כיוון). לצד כל תמונה הוסיפו משפטי מחץ המשלבים בתוכם את יתרונות הרכב ובין כל מספר תמונות העלו פוסט באמצעותו תספרו על החוויות האישיות אותן צברתם לאורך התקופה בה החזקתם ברכב.