יאיר לפיד
יאיר לפידצילום: הדס פרוש, פלאש 90

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, פתח את ישיבת הסיעה של מפלגתו במתקפה על האישור הצפוי של תיקון חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית.

"ביום ביטחוני עמוס ושבוע ביטחוני עמוס, בזמן שיש לוויות ואנשים מובלים לבתי החולים וכוחות הביטחון מתוחים באמת עד קצה גבול היכולת, דווקא ביום הזה כנסת ישראל תצביע היום נגד חיילי ולוחמי צה"ל", אמר לפיד.

לדבריו, "ביבי, בנט, שקד, בוגי והליכוד והבית היהודי יגידו לחיילי וללוחמי צה"ל אתם פראיירים, אתם תמשיכו להילחם ולהגן עלינו מהדוקרים כי לכם אין מפלגה שתשחרר אתכם מזה".

לפיד הזכיר כי בועדת חוץ וביטחון עלתה, "הצעה של ח"כ שרן השכל מהליכוד שאמרה שיהיה תקציב ויהיה צוות שיעסוק במניעה של הסתה נגד החרדים הצעירים שכן מתגייסים. הם לא רק שהם הפילו את ההצעה הזאת, הם הכריחו את חברת הכנסת השכל להצביע נגד ההצעה של עצמה".

"הייתה עוד הצעה של ח"כ אלעזר שטרן שאמר שתהיה תמיכה כספית למתגייסים, צעירים חרדים שמתגייסים לצה"ל יקבלו תמיכה כספית. חברי הכנסת החרדים הכריחו את הקואליציה, אני מניח שזה הפעם הראשונה אי פעם בהיסטוריה של מדינת ישראל, להצביע נגד תוספת כספית לצעירים חרדים, כי מה שהיה חשוב להם זה לא לעשות חוק טוב, מה שהיה חשוב לקואליציה זה להוכיח שהם נכנעו ללא תנאי", הוסיף לפיד.

"שיהיה ברור לכולכם הרעיון הוא לא לתקן את החוק, הרעיון הוא לא לסייע לצעירים חרדים, הרעיון הוא שלחרדים יהיה ברור ויוכלו להראות לאנשיהם איך הם הכניעו את ממשלת ישראל ללא תנאי", חתם לפיד.