מסגד אל אקצא
מסגד אל אקצאצילום: Nati Shohat/FLASH90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיש היום (שלישי) הצעת חוק שתאפשר צו סגירה למקומות בהם יש קריאות הסתה לטרור.

בשבוע שעבר הוגשה בצרפת הצעת חוק ממשלתית בדרישה לאפשר סגירת מבנים בהם יש הסתה לטרור, ובארה"ב מגבשים הצעת חוק מקבילה. היום הגיש ח"כ סמוטריץ' הצעת חוק דומה לזו שבצרפת ועליה חתומים חברי כנסת מהבית היהודי, הליכוד וכולנו.

"נשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו. בטרור צריך לטפל מהשורש ולא רק בנקודות הקצה. מכונת ההסתה הערבית המשומנת היא המצע שעליו צומח הטרור והגיע הזמן לטפל בו", אמר סמוטריץ'.

"לא נאפשר את השימוש במסגדים ככר פורה להסתה ולטרור. היום אנחנו אומרים די. די להסתה בשם הדת, די לרצח בשם הדת. הגיע הזמן להחזיר את ההרתעה למדינת ישראל, והחוק הזה שולח מסר ברור- מקום בו יהיה הסתה -ייאטם. מה שנכון כתגובה לטרור בצרפת נכון כתגובה לטרור בישראל וכן בכל מקום אחר בעולם".

בדברי ההסבר לחוק נכתב, "זה שנים רבות שמדינת ישראל מתמודדת עם אירועי טרור קשים. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת בכל רחבי העולם של טרור ברברי הכולל עריפת ראשים, ירי בחפים מפשע, על ידי קבוצות ויחידים. מחקרים מלמדים שפעמים רבות פעולות הטרור הנפשעות הללו הן תוצאה של הסתה פרועה של אנשי דת במסגדים שנואמים ומשלהבים את הנוכחים בדברי להט לצאת ו'לגיהאד' למען האל".

בחוק מוזכר כי "התנהגות זו נאסרה לפני שנים רבות בחוק העונשין. אולם בחקיקה לא נמצאה התייחסות לעצם המקום בו מתרחשת ההסתה והקריאה לאלימות".

"הצעה זו באה להבטיח כי במקרים אלו של הסתה לטרור, קריאה להתקוממות עממית, שילהוב הרוחות כנגד מדינת ישראל, תחסם ותעקר תשתית ההסתה על ידי הוצאת צו סגירה למבנה. וזאת בכדי להבטיח את שלום הציבור ולהילחם בהסתה הגוברת ובתשתית המבנית של המסיתים. הצעה זו דומה להצעה אותה הגישה ממשלת צרפת בימים האחרונים, בעקבות רצף פיגועים שגבו קורבנות רבים. בהגשת הצעה זו מכריזה מדינת ישראל כי הטרור הוא אתגר בינלאומי שמדינות מכל העולם צריכות להתאחד במלחמה נגדו", נכתב.