ג'ון קרי
ג'ון קריPhoto by Issam RImawi/FLASH90

יורם אטינגר, לשעבר ציר ישראל בוושינגטון ומומחה ליחסי ישראל-ארצות הברית, משוכנע שהגעתו הבוקר (שלישי) של מזכיר המדינה ג'ון קרי לישראל ופגישתו הצפויה עם אבו מאזן, לא יסייעו לעצירת הטרור הערבי ואולי אף יגבירו את גל הטרור.

"הביקור הזה לצערי לא ימתן את הטרור אלא להפך, ישפוך שמן על מדורת הטרור. מדוע לתת פרס ולפגוש את המסית הראשי מחמוד עבאס שרק לפני נחיתתו של קרי הוא קרא רחוב על שם אחד הטרוריסטים?", שאל אטינגר.

בשיחה עם ערוץ 7 האשים אטינגר כי הממשל בוושינגטון מנותק מהמציאות. "קרי נהג בעבר כסנאטור להיפגש עם אסד הבן והאב ונהג לאכול ארוחת ערב במחיצת נשותיהן. כסנאטור הוא התייחס לרמת גולן כאל דבר של מה בכך ולחץ על ישראל לוותר על הגולן''.

לדבריו קרי נהג לחבק את ערפאת והתייחס אליו כמי שהפך למדינאי של שלום, ''וזה גם אותו מזכיר מדינה שעדיין טוען שיש כאן אביב ערבי, שמדינות ערב בדרכן להפוך לדמוקרטיה.

''יש כאן מיחזור של טענות והערכות שגויות שמאפיינות את הקריירה של ג'ון קרי. אז בטח הוא שוב פעם יקרא למחוות ישראליות וינקוט שוב במשוואה הלא מוסרית שבהם הוא משווה את הקרבן לטרוריסט", אמר אטינגר.

הוא מעריך כי כמו תמיד הממשל האמריקני ייכשל ביוזמות שלו, "הניסיון מוכיח שכל הניסיונות והתכניות האמריקאיות נכשלו אחת לאחת בגלל אי הבנת המורכבות המזרח-תיכונית. שתי היוזמות היחידות - הסכם השלום עם מצרים וירדן - היו תוצאה של יוזמות ישראליות ומשא ומתן ישיר, לא עקיף וללא מתווכים. את זה אובמה וקרי לא מבינים".