ח"כ קיש
ח"כ קישצילום: ערוץ 7

הקואליציה השלימה הלילה (שלישי) את מימוש המחוייבות שניתנה על-ידי כל המפלגות השותפות בממשלה והעבירה ברוב של 14 חברי כנסת את התיקון לחוק הגיוס.

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד נעדר מההצבעה ללא היתר בשל התנגדותו לתיקון החוק, לפיכך החליט יו״ר הקואליציה ח''כ צחי הנגבי להשעות את ח״כ קיש מחברותו בוועדת החוץ והביטחון וועדת הכספים עד להודעה חדשה.

בתגובה אמר ח"כ קיש, "קיבלתי את הודעת יו"ר הקואליציה על השעייתי מוועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים. היה ברור לי שאשלם מחיר על התנהלותי. אני שלם עם החלטתי ועם דין הסיעה".

כאמור, מליאת הכנסת אישרה הלילה בקריאה שניה ושלישית את חוק הגיוס המתוקן ברוב של 49 מול 36 מתנגדים. הח"כים הערביים נעדרו בזמן ההצבעה. כל ההסתייגויות שהגישה האופוזיציה לא התקבלו.

על פי החוק החדש, תוארך תקופת ההסתגלות מ-3 שנים ל-6 שנים. בנוסף, תיקבע תקופת הסתגלות שנייה שאורכה יהיה 3 שנים. במהלך תקופה זו, כל עוד תהיה עמידה ביעדי גיוס, תתאפשר דחיית השירות למי שגילו עולה על 21.

במקרה של אי עמידה ביעדי גיוס תתאפשר דחיית גיוס מעל גיל 21 רק בהיקפים שיקבע שר הביטחון, בשים לב ליעדי הגיוס שקבעה הממשלה בהתחשב, בהמלצתם של שר הביטחון והשר הממונה על השירות האזרחי.

במהלך הדיון הסוער שנמשך במליאת הכנסת במשך שעות ארוכות, תקפו חברי האופוזיציה את החוק. ח"כ יעקב פרי טען: "מה בא קודם? הפוליטיקה או הצדק? הפוליטיקה או השוויון? הפוליטיקה או הערכים שכולנו גדלנו עליהם? כנראה ששוב הפוליטיקה הצרה המונעת מאינטרסים היא זו שמנצחת ומנחה את קבלת ההחלטות של הממשלה הזו.

''התיקונים שמועלים כאן מייצגים את ההתעלמות הבוטה של הממשלה מציבור המשרתים, ומבטלת ערכים כמו צדק שוויון והגינות. אתם בוחרים להצביע מתוך כניעה ושרידות פוליטית ולא לפי צו המצפון", תקף פרי.