טיבי וגפני
טיבי וגפניצילום: פלאש 90

ביום שאחרי חוק הגיוס בו נמנעו חברי הכנסת הערבים ואפשרו את אישורו ברוב גדול, מספר ח"כ אחמד טיבי, על שיתוף הפעולה הקיים בשנים האחרונות בין המפלגות הערביות לחכי"ם החרדים.

"היה דיאלוג רצוף ביני לבין החכי"ם החרדים ובראשם גפני, זה דיאלוג שהתחיל לפני כמה שנים, כשדובר על גיוס החרדים, אז אני טבעתי את הביטוי 'ציפור הנפש'", סיפר טיבי הערב (שלישי) בראיון לרדיו החרדי 'קול חי' והוסיף כי "אנחנו לא יכולים שלא להטות אוזן, להקשיב, לגלות הבנה לבקשות כאלו, מה גם שאנחנו מיעוט שמקבלים חוסר הבנה מצד הממסד. לכן אנחנו מפגינים אמפתיה בעקביות לנושא".

לטענת טיבי, למרות חילוקי הדעות העמוקים בסוגיות הביטחוניות הסיעה הערבית מנסה לשתף פעולה בנושאים הכלכליים.

"אנחנו שמים בצד את התהום הפעורה בינינו מבחינה המדינית ביטחונית, ומנסים להתחבר בנושאים החברתיים והכלכליים. זה קורה במליאה ובמשרדים בהם החרדים נמצאים. לציבור הרחב אין רוזולוציה מדויקת והיכרות קרובה איתנו. במשכן, לעומת זאת, הרבה מכירים את החכ"ים הערבים, ומעריכים את העבודה העקבית המתמידה והמסורה למען הציבור שלהם", אמר.

בהתייחס לסוגיית הגיוס אמר טיבי כי הם מתנגדים אף לשירות לאומי. "אנחנו מתנגדים לשירות לאומי. מבדילים בין ערך ההתנדבות שאפשר לבטא אותו דרך המועצה המקומית, בית הספר או באופן אישי. הפרויקט הזה שהתחיל במשרד הביטחון נובע ממטרה אחרת, גם אצלנו מדובר בעניין עקרוני".