אורן חזן
אורן חזןצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חברת הכנסת אורן חזן (הליכוד) התנצל הבוקר (רביעי) במליאת הכנסת על שלעג לחברת הכנסת קארין אלהרר מ"יש עתיד", החולה במחלת שרירים.

"ב-48' שעות האחרונות יש הרבה רעש והמולה שנולדה מהנושא שביקשתי לחקור את ההצבעה הכפולה שהייתה כאן בתקציב, וזה גלש למחוזות אחרים", אמר חזן והבהיר: ''לא הייתה לי ואין לי שום טענה כלפי חברת הכנסת קארין אלהרר. אם באופן כל שהוא היא נפגעה ממני אני מתנצל. כל טענתי הייתה ועליה אני עומד הוא עניין ההצבעה הכפולה של פריג'''.

הוא קרא להוריד את גובה הלהבות. ''גם השיימינג האישי שמתבצע כלפיי מקבל הכשר בכל במה שהיא, אבל אני סופג אותו וממשיך לעמוד ולחייך.

"אם יש מישהו שחושב שהייתה לי כוונה לפגוע באיזה שהיא דרך בציבור בכלל ובציבור בעלי מוגבלויות בפרט, לא היה ולא נברא ולא יהיה, ואם יש מישהו שנפגע אני מתנצל", דברי חזן.

שלשום, נזכיר, במהלך ההצבעות על חוק הגיוס בקריאה שנייה ושלישית, לעג חבר הכנסת חזן לנכותה של חברת הכנסת אלהרר וצעק לעברה: "את צריכה שעיסאווי יעזור לך?".

יו"ר "יש עתיד", ח''כ יאיר לפיד, ניגש לאחר ההצבעות ליו"ר הכנסת יולי אלדשטיין, ודרש כי יוציא את חזן מהמליאה. "יולי, יושב פה חבר כנסת אחד, לועג באופן קונסיסטנטי לנכות של חבר כנסת אחר, אתה לא יכול לא לעשות משהו בנדון? הוא יושב שם וצוחק עליה", אמר לפיד לאדלשטיין.

נזכיר כי בשבוע שעבר ביקשה אלהרר, הסובלת ממחלת שרירים, מחבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) שיצביע עבורה בהצבעות על תקציב המדינה. חזן שהבחין בכך טען שמדבר בהצבעה כפולה המהווה עבירה פלילית. במליאה נוצרה מהומה עד שיו"ר הכנסת הדגיש שהוא מאשר לפריג' ולאלהרר לעשות כן.

לאחר שלפיד פנה לאדלשטיין, השיב לו יו"ר הכנסת "תתלונן לוועדת האתיקה". לפיד הבטיח כי "תוגש תלונה אבל צריך לזרוק אותו מפה. לא רציתי לעשות עם זה משהו כדי שלא יגידו שאני מנצל את השוויון בנטל, חיכיתי עד אחרי ההצבעה, תעיף אותו מהאולם".

"יולי, אתה היו"ר, למי אני אפנה? למי אני אפנה? אתה היו"ר", אמר לפיד. ח"כ חזן קרא לעברו: "יהיר, יהיר, יש לך בעיה איתי?", ויו"ר ''יש עתיד'' השיב לו "תתרחק ממני, יא חתיכת כלום".

נתניהו נגד חזן: "מגנה אותו בכל פה"לע"מ

אתמול נזף ראש הממשלה בנימין נתניהו בחבר הכנסת חזן. בנאום שנשא בכנס הוקרה לפעילי עלייה מהעדה האתיופית שהתקיים בשיתוף ויצ"ו, אמר נתניהו למשתתפים: "אני לא יכול לסבול גזענות, אני לא יכול לסבול אפליה, אני לא יכול לסבול התעמרות, לא נגדכם ולא נגד אף אחד".

לדבריו, "היום בכנסת קרה משהו, משהו חמור. ביקשתי לבדוק את הפרטים והם אכן התבררו. חבר כנסת בסיעתי אמר דבר פסול לחברת הכנסת קארין אלהרר, דבר שאסור היה להיאמר ואני מגנה אותו בכל פה. אני התקשרתי לאותו חבר כנסת ונזפתי בו ואמרתי לו שהדברים הללו אסור שיישמעו", סיפר נתניהו.