נתניהו וציפראס בפגישתם, הערב
נתניהו וציפראס בפגישתם, הערבצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הערב (רביעי) עם ראש ממשלת יוון  אלכסיס ציפראס. הפגישה הוגדרה על ידי שני הצדדים, כטובה מאוד, ונמשכה מספר שעות.

במהלך המפגש, סיכמו השניים על שיתופי פעולה נרחבים בתחומים כלכלה, טכנולוגיה ומדע, חינוך, מסחר, אנרגיה, וחקלאות

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את האורח לרגל בואו ואמר: "ראש הממשלה ציפראס, לעונג הוא לי לקבל את פניך כאן בירושלים. זהו ביקורך הראשון כאן, אך אני בטוח שלא האחרון".

"לישראל ויוון יש שותפות רבת שנים ההולכת וגדלה. אנו מבינים גם שאנו ניצבים בפני אתגרים גדולים, בראש ובראשונה הפונדמנטליזם הדתי האלים מאוד שחותר להשתלט על עולמנו, ששוטף את המזרח התיכון, את צפון אפריקה, את אירופה וחלקים אחרים בעולם. יש לנו אינטרס משותף בניצול ההזדמנויות והדיפת הסכנות", הבהיר ראש הממשלה.

הוא ציין כי המפגש היה מוצלח מאוד וסיפר: "קיימנו זה עתה דיון. ראש ממשלת ישראל יושב בצד אחד, ראש ממשלת יוון יושב בצד השני. במדינות מסוימות, במצבים כאלה, המנהיגים הם היחידים שמדברים. כאן, כולם, משני צדי השולחן, מדברים. ועל זה אני מדבר – אהדה טבעית, זיקה טבעית".

נתניהו פנה לציפראס ואמר גם הוא חש "זיקה טבעית" בהקשר למאמצים של ראש הממשלה היווני לבצע רפורמות ולבנות את כלכלת ארצו.

"אני יודע שאתה נוקט בצעדים קשים מאוד. אני חושב שהם מוערכים בעולם כולו, וגם אני מעריך אותם כיוון שאני בעצמי נאלצתי לעשות את אותו הדבר כאן. אני יודע עד כמה זה קשה ואני רואה כיצד אתה עושה דברים קשים מאוד באופן עקבי ובנחישות רבה. אנו מאמינים בהצלחתך", אמר ראש הממשלה.

השניים שוחחו גם על ההתפתחויות באזור ועל הצורך להבטיח יציבות, לעצור את התפשטות הג'יהאדיזם ובו בזמן לשמור על הקשרים הדיפלומטים ועל שיתוף הפעולה, כדי להבטיח את התייצבותה של סוריה.

בנושא גל הטרור, הביע ציפראס בפני נתניהו את חששותיו אודות הסלמת האלימות בחודשיים האחרונים, והציע כידיד ובעל ברית של ישראל, לסייע ולתווך בין הצדדים. הוא חזר על הצורך שיש בהבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל.

השניים סיכמו להמשיך ולהיפגש בעת הקרובה לשם פיתוח שיתופי פעולה נוספים.