הפיגוע בפסגת זאב
הפיגוע בפסגת זאבצילום: Muammar Awad/Flash90

בבית המשפט יתקיים מחר דיון בעניינו של המחבל אחמד מנאסרה בן ה-13 המואשם בשני ניסיונות רצח בפיגוע הדקירה שאירע בחודש שעבר בפסגת זאב.

ערוץ 10 דיווח הערב כי פרקליטיו של הקטין שאלו את הפרקליטות האם הם מוכנים להתחייב לכך שהמשפט ייגמר לפני שהקטין יגיע לגיל 14, במידה ויודו בעובדות כתב האישום.

על פי הדיווח, הפרקליטות סירבה להצעה וככל הנראה המשפט יתקיים כמתוכנן. לנושא גילו של הנער חשיבות גדולה, מכיוון שאם יינתן גזר דין טרם מלאו לו 14 - הוא ירצה את העונש במעון נעול. עם זאת, אם גזר הדין יינתן לאחר שימלאו לקטין 14 - הוא ירצה את עונשו בכלא.

פרקליטיו של הקטין אמרו לחדשות 10 כי הם בטוחים שהוא לא ניסה לרצוח את הנער בן ה-13 ואת הצעיר בן ה-25 בפיגוע בבירה. לדבריהם, מי שהתכוון לרצוח את השניים הוא בן דודו, שנורה למוות על ידי כוחות הביטחון במהלך האירוע.

עוד טוענים עורכי הדין כי לפרקליטות אין מספיק ראיות להוכיח ניסיון רצח, אולם כדי לגרום לכך שהמשפט ייגמר מהר - הם היו מוכנים להודות בעבירה זו. בעקבות סירוב הפרקליטות להתחייב לכך שהמשפט אכן ייגמר לפני שימלאו לנער 14,המשפט אמור להתחיל כבר מחר, כאשר שלב ההוכחות יתקיים בדצמבר.