יקבלו עוד נשק? המשטרה הפלסטינית
יקבלו עוד נשק? המשטרה הפלסטיניתפלאש 90

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני אומר הערב (רביעי) כי "ככל שהידיעה על כך שהצבא המליץ לדרג המדיני לצייד את הרשות הפלסטינית בנשק ובכלי רכב ממוגני ירי נכונה, הרי שמדובר בהפקרת חיינו".

"האם צריך להזכיר כמה דם יהודי נשפך מרובים שניתנו לערבים? אם מפקדי הצבא הבכירים אינם מסוגלים לספק ביטחון בעצמם וסומכים על מחבלי הרשות הפלסטינית, מוטב יפנו מקומם לטובים מהם", דברי דורני.

גם ח"כ מוטי יוגב אמר כי "את דברי הקצין הבכיר שהתפרסמו הערב על יהודה ושומרון צריך לחלק לשני חלקים. החלק העוסק בחיזוק מירקם החיים של האוכלוסיה הפלסטינית על כל מרכיביו, חיוני וחשוב".

עם זאת מבהיר יוגב כי "בדבריו על חימוש נוסף לרשות הפלסטינית המסיתה לטרור ולרצח יהודים, כך גם בדבריו על שחרור אסירים, יש חוסר הפקת לקחים מאירועים שלא הוסיפו חיים אלא המיתו מוות על ישראלים. דברים אלו חסרי אחריות ומהווים פרס לגל הטרור. אלו דברים שראוי שדוברם יטופל על ידי שר הביטחון".

"העם בחר בממשלת נתניהו, לא בכדי לחזור לתהליך הדמים של אוסלו, אלא בכדי לשנות כוון ולחזק את שליטתנו הביטחונית ואחיזתנו ההתיישבותית ביהודה ושומרון", סיכם יוגב.

כזכור, הערב פורסם כי צה"ל ממליץ לחזק צבאית את הרשות הפלסטינית, חרף גל הטרור המתמשך, והעובדה שפיגועי הטרור ממשיכים לפגוע ביהודים מדי יום.

על פי המלצת הדרג הצבאי, יועברו לרשות הפלסטינית כלי רכב ממוגנים, וכן כלי נשק ותחמושת, במטרה לאפשר למנגנוני הביטחון להיכנס לאזורים בעייתיים, ולהגביר את המלחמה בטרור, באזורים שהפלסטינים מכירים טוב יותר מצה"ל.

במערכת הביטחון גם ממליצים להגדיל עוד את כמות היתרי העבודה הניתנים לפלסטינים ובעיקר לצעירים שבהם, ובמקביל להרחיב עוד את מתן היתרי הבנייה בשטחי C.