שר הביטחון משה בוגי יעלון הודיע הערב (רביעי) במליאת הכנסת כי בכוונת מערכת הביטחון לבנות גדר ביטחון הרמטית שתחצוץ בין חברון לקרית גת ומזרח לכיש. 

יעלון אמר את הדברים כתשובה להצעה לסדר שהגיש ח"כ מיקי זוהר עקב הידרדרות המצב הביטחוני בקריית גת.

"בתשובה לטענתו של חבר הכנסת מיקי זוהר באשר לגדר ההפרדה הפרוצה שבין קרית גת לחברון, אנחנו מודעים לבעיה של הגדר - ועכשיו עם אישור התקציב בכוונתינו לבנות גדר מאסיבית יותר בדומה לגדר שעל גבול מצרים זה יקח קצת זמן אבל זה יקרה", הבהיר השר יעלון.

בהצעה לסדר אמר ח"כ זוהר, "כבר שנים שתושבי קרית גת והסביבה מתריעים על הקלות הבלתי נסבלת שבה עשרות ערבים, תושבי הרשות הפלסטינית מצליחים להגיע ליישובים היהודים באזור לכיש. הגדר האמורה להוות חייץ בין אזור חברון לקרית גת ומזרח לכיש, פרוצה תקופה ארוכה ומשמשת דרך קלה לביצוע גניבות חקלאיות ופריצות ליישובים באופן תדיר".

הוא ציין כי "האירועים האחרונים הוכיחו שוב ושוב את המקצועיות והמענה המיידי שנתנו שוטרי משטרת קרית גת לפיגועים ועל כך מגיעות להם רק מילים טובות. אלא שכוח משטרה קטן, המונה רק כמה עשרות שוטרים ומחזיק במספר מצומצם מאוד של ניידות, עם כל הרצון הטוב, אינו יכול להעניק מטרייה ביטחונית לעיר בת 40 אלף איש (שבקרוב תכפיל את עצמה) ולעוד 35 יישובים קטנים".

הוא הפנה קריאה למערכת הביטחון לחזק את כוחות השיטור ולתגבר אותם, וכן לסגור באופן הרמטי את גדר ההפרדה. "זה מה שיכול לעמוד בינינו לבין הפיגוע הבא בקרית גת", סיכם ח"כ זוהר.