התאונה הקשה בבנימין
התאונה הקשה בבנימיןצילום: מדברים תקשורת

סתיו פרטוש, חיילת צה"ל בת 19, תושבת מעלה אדומים ששירתה בחיל האוויר, היא ההרוגה בהתהפכות האוטובוס בצהריים (חמישי) בין הישוב רימונים לכוכב השחר באזור בנימין, כך הותר לפרסום.

על פי חקירה ראשונית של המשטרה מדובר באוטובוס ממוגן ירי בו נסעו כחמישים חיילים, אשר התהפך מספר פעמים לאחר שנהגו איבד את השליטה עליו.

חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לכ-42 חיילים, בהם: החיילת שמותה נקבע בשטח, חייל שנפצע באורח קשה, 3 חיילים שנפצעו באורח בינוני ויתר החיילים שנפצעו באורח קל. הפצועים קל סובלים מחתכים חבלות קלות.

החייל שנפצע באורח קשה פונה במסוק לבית החולים בילינסון. 3 פצועים בינוני ו-7 קל פונו במסוק לבית החולים תל השומר. כ-30 חיילים שנפצעו באורח קל מפונים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים בירושלים. 

מדובר צה"ל נמסר, "אוטובוס אזרחי בשירות צבאי ובו כ-50 חיילים ונהג התהפך באזור כוכב השחר במהלך נסיעה מבסיס צה"ל לכיוון ירושלים. החיילים והאזרח שנפצעו פונו באופן מוסק ורכוב על ידי חיל האוויר ו"מגן דוד אדום" למספר בתי חולים ברחבי הארץ וכעת מקבלים טיפול רפואי". הודעה נמסרה למשפחתה של החיילת שנהרגה.

"האוטובוס היה בסדר גמור ונכון לעכשיו לא נמצאה בו תקלה מכנית", סיפר רפ"ק משה כהן, קצין בוחנים של מחוז ש"י. לדבריו, "נבדקים המכלולים של האוטובוס, מצב הכביש וכן עדויות החיילים שנמצאים בשלב זה בבתי חולים. אנו נגיע אליהם ונהיה יותר חכמים בהמשך". 

לדברי קצין הבוחנים, "בסביבות השעה 11:00, אוטובוס שהוביל חיילים הגיע מכיוון כוכב השחר בעקומה שמאלית איבד שליטה התהפך מספר פעמים ונעצר כשהוא על דופן שמאל".

רפ"ק כהן, ציין כי גורם המהירות הוא אפשרות שנלקחת בחשבון בחקירת התאונה הקטלנית. "הכביש טוב ויבש ולא ירד גשם בסביבה, ואין סבירות גבוהה שגורם אחר, שלא קשור לנהג או לאוטובוס, גרם לתאונה". 

מנהל חדר המיון בשערי צדק מעדכן על מצב הפצועים

מנחם לף ראש סניף איחוד הצלה 'בנימין' דיווח, "מדובר באוטובוס שהתהפך לתעלה בצד הדרך. מרבית הנפגעים בהכרה מלאה ויצאו מהאוטובוס בכוחות עצמם. כמו ישנם מספר לכודים בתוך האוטובוס. בסיוע מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה אנחנו מעניקים טיפול רפואי ראשוני לנפגעים. צוותי כיבוי פועלים בזירה לחילוץ הלכודים".

כביש 458 נחסם לתנועה בעקבות התאונה מצומת גדעון לצומת מגדלים.