כל דרישותיהם התקבלו. נציגי יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוני
כל דרישותיהם התקבלו. נציגי יהדות התורה במשא ומתן הקואליציוניצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

חוק הגיוס שאושר בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת בשבוע שעבר לא עורר עניין רב בציבור הכללי.

דווקא בציבור החרדי החוק שתוקן הוביל להחרפת המחלוקת השוררת בציבור הליטאי בין תומכי הרב שטיינמן המצדדים בהמשך המדיניות הפרגמטית בסוגיית הגיוס לתומכי הרב אוירבאך המבקשים להקצין את המערכה. 

בשיחה עם ערוץ 7 מסביר י' פעיל מרכזי בקרב חסידי הרב אוירבאך המכונים 'הפלג הירושלמי', על שום מה הכעס הגדול. לדבריהם, לראשונה חברי יהדות התורה הרימו יד בעד חוק גיוס.

ח"כ מאיר פרוש מותקףציקי פרנק
צילום: ציקי פרנק

"לראשונה בהיסטוריה חברי יהדות התורה תמכו באופן רשמי בגיוס בחורי ישיבות", הוא אומר, "זה לא קרה כשחוק טל חוקק, גם לא כשהאריכו אותו. הפעם הייתה תמיכה רשמית. לא זו בלבד: החוק הנוכחי נותן יד ליעדי גיוס, למכסות, הוא מעודד חרדים להתגייס. זה דבר שמעולם לא היה בציבור החרדי".

לדבריו, בשל כך הם מתכוונים לצאת לפעולות מחאה נרחבות. "הציבור בישראל עוד ישמע את קול מחאתינו. אנחנו לא מתכוונים להרפות. אבל בראש ובראשונה אנחנו נביע מחאתינו כלפי נציגי יהדות התורה שהיו ממעצבי החוק הזה. הם פשעו נגד קודשי ישראל, ואנחנו נמחה מולם בחריפות".

בשבוע שעבר צעירים המזוהים עם הפלג הירושלמי צעקו על סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש כשיצא מאולם אירועים בבני ברק. הם כינוהו בכינויי גנאי בכניסתו ובצאתו מאולם האירועים. הפגנות דומות התקיימו מתחת לביתם של שר הבריאות ח"כ ליצמן וח"כ מוזס, שניהם מסיעת יהדות התורה. 

יממה לאחר שאושר חוק הגיוס, נכתב בכותרת הראשית של 'הפלס' "יום שחור ליהדות החרדית", כשהבהירה כי לדעת הרב אוירבאך החוק משנה פניה של היהדות החרדית.