צובעים את הבטונדות
צובעים את הבטונדותצילום: יח"צ

הרבצ"ר לשעבר, תא"ל במיל' הרב אבי רונצקי, תוקף היום (חמישי) בערוץ 7 את דבריו של אלוף פיקוד המרכז רוני נומה שהציע להעביר תחמושת וכלי רכב ממוגנים לרשות הפלשתינית כדי שיוכלו להשתמש בהם למיגור הטרור.

"אני מכיר אותו שנים רבות, הוא אדם רציני, אני לא מצליח להבין את זה. מנסים לרצוח בכל מקום חיילים ואזרחים ואתה מחבק את הרשות הפלשתינית שהיא המחוללת את כל זה בהסתה?".

לדבריו צה"ל חייב לעבור מהגנה להתקפה, "אני לא רוצה לדבר על חומת מגן 2, אבל הצבא יודע מה לעשות, יש תכניות מגירה לכל מצב. צריכים לעשות פעולה מקיפה שפוגעת ומבטלת לגמרי את ההסתה ומשרד המשפטים צריך לקבוע נוהל של הגליית משפחות''.

מעבר לכך, מדגיש הרב רונצקי, ''המדינה צריכה לספק ביטחון לתושבים. האם כל הזמן נסתובב בחשש שידקרו או ירו עלינו? את האזרחים זה לא מעניין שקשה לאתר את המחבלים כי זה 'טרור עממי', זה לא מעניין".

הרב רונצקי, ראש הישיבה באיתמר, קורא למערכת הביטחון להתעשת ולנקוט פעולות אפקטיביות התקפיות ולא הגנתיות. "לא עוד ג'יפים ממוגנים או בטונדות. הפכו את אזורנו למחנה צבאי עם ג'יפים וכלי נשק.

"אם הייתי ראש מועצה הייתי דורש מהצבא שאנחנו לא רוצים לחיות במשטר צבאי, זה יבריח אנשים מכאן. יש כלל בצבא שאומר שכל קו הגנה עלול תמיד להיפרץ. אתה מוסיף בטונדות והם יפרצו את זה, הם ימצאו את הדרך".