כוחות הביטחון בנהריה
כוחות הביטחון בנהריהצילום: Basel Awidat/Flash90

ערבי כבן 16 דקר בליל שבת לוחם של משמר הגבול בשדרות הגעתון בנהריה.

הלוחם, בן 37, המשרת בירושלים היה בדרכו לביתו בצפון. צוות מגן דוד אדום שהגיע למקום דיווח שפינה אותו לבית החולים בעיר כשמצבו מוגדר בינוני והוא סובל מפציעות דקירה בפלג גופו העליון.

פאראמדיק מד"א עופר בנסל שטיפל בפצוע סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר כבן 37 בהכרה מלאה, הוא התהלך וסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. העלנו אותו מיד לניידת טיפול נמרץ והענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימום, תוך פינוי מהיר לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני ויציב".

"קיבלנו את ההודעה על דקירתו של אחי בדאגה רבה, אנחנו שמחים שהוא בסדר ומצבו טוב", אמר אחיו של הלוחם שהגיע לבית החולים. "אנחנו מודים לצוות הרפואי על הטיפול המסור. בשלב הזה כל הנושא נמצא בחקירה ואנחנו סומכים את ידינו על המשטרה ומערכת הביטחון שיחקרו את האירוע עד תום. בשלב הזה אנו מעדיפים לא להתייחס לאירוע מבחינת הנסיבות והרקע ונמתין לתוצאות החקירה".

הבוקר הגיעה מחבלת למחסום בקעות שבאזור שכם במטרה לרצוח חיילים, אך נעצרה על ידי כוחות הביטחון שהיו במקום ומנעו ממנה להוציא לפועל את הפיגוע. היא הועברה לחקירה. אין נפגעים בקרב הכוחות.

מוקדם יותר אתמול נפצעו חמישה חיילי צה"ל, בהם אחד באורח בינוני, בפיגוע דריסה בכביש שבין גוש עציון לקריית ארבע בכניסה למחנה הפליטים בית אומר. חיילים שהיו במקום ירו במחבל והרגו אותו. הפצועים, רובם במצב קל וקל-בינוני, הועברו לקבלת טיפול בבתי חולים בירושלים.