אמיר גוטפרוינד
אמיר גוטפרוינדצילום: Yossi Zamir/Flash 90

הסופר זוכה פרס ספיר אמיר גוטפרוינד הלך אתמול לעולמו בעקבות מאבק במחלת הסרטן והוא בן 52. גוטפרוינד נפטר בבית החולים רמב"ם בחיפה.

גוטפרוינד,  התפרסם בזכות ספרו הראשון "שואה שלנו", שזיכה אותו בפרס בוכמן בשנת 2001. ספרו השני "אחוזות החוף", זכה בפרס ספיר בשנת 2003.

לפני שלוש שנים וחצי, בשנת 2011, נפטרה אשתו, נטע שמיר, ממחלת הסרטן. כשלוש שנים וחצי לאחר מכן גילה גוטפרוינד שחלה בסרטן גם כן. הוא הותיר אחריו אישה (לה נישא לאחר מות אשתו הראשונה) וחמישה ילדים.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אמר "אמיר גוטפרוינד ניחן בכישרון מדהים לתאר חוויות אנושיות, ויכולתו לשרטט ביד אמן אירועים ורגעים בחיים, הייתה ייחודית. קראתי כמה מספריו של אמיר, תמיד בנשימה עצורה ובהנאה גדולה, וכתיבתו האישית דיברה אליי ונגעה ללבי. אמיר עסק בחיים ובחוויות כדור שני לשואה בחיפה ובקרית חיים, ולעיתים חשתי כי הוא כותב עליי ועל חוויותיי. אני מניח שכך חשו רבים מקוראיו שגדלו והתבגרו בתוך עולם דומה. זו הייתה גדולתו של אמיר.

"מותו של אמיר הוא בראש ובראשונה אבידה עצומה למשפחתו ובעיקר לילדיו, שנפרדו לפני שנים אחדות גם מאימם נטע, שנפטרה ממחלת הסרטן; מותו הוא גם אבידה גדולה לעולם התרבות והספרות בישראל, שאיבד את אחד מיוצריו הרגישים והמיוחדים. אמיר וספריו ילוו אותנו עוד שנים ארוכות. אני מבקש להשתתף בצערה של משפחתו. יהי זכרו ברוך".