חוטובלי מקבלת את פני הצעירים, היום בנמל התעופה
חוטובלי מקבלת את פני הצעירים, היום בנמל התעופהצילום: דוברות משרד החוץ

בפעם הראשונה מאז כוננו היחסים הדיפלומטים בין ישראל לגרמניה, לפני חמישים שנה, מארח משרד החוץ כ-200 צעירים גרמנים לביקור בישראל, שמטרתו להפגיש את ההנהגה העתידית של מדינה חשובה זו עם מדינת ישראל.

אורחים נבחרו בקפידה על בסיס שלושה קריטריונים עיקריים – גילם הצעיר, היותם צעירים מבטיחים בעלי פוטנציאל למלא תפקיד מרכזי ומוביל בתחומם, וכן העובדה שטרם ביקרו בישראל. הרכב הקבוצה הוא מגוון וכולל נציגים מן הסקטור הכלכלי, אקדמי, אמנים, אנשי תקשורת, פוליטיקאים צעירים, פעילים חברתיים ועוד.

בהזמנת משרד החוץ, הגיעו היום (ראשון), כ"ט בנובמבר (יום ההחלטה באו"ם על הקמת המדינה), הצעירים והצעירות והתקבלו על ידי סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי.

סגנית השר אמרה להם כי "יחסי ישראל עם גרמניה הם "יחסים מיוחדים". מצד אחד זכרון השואה ומן הצד השני שיתוף פעולה ענף ומבט לעתיד. ביקורכם חשוב במיוחד לאור מורכבות היחסים בין ישראל לגרמניה. השיח והדיאלוג אתכם חשובים לנו מאד. אני שמחה לראות כל כך הרבה פנים צעירות המעוניינות ללמוד על ישראל".

תוכנית הביקור בישראל מחלקת את הצעירים לשלוש קבוצות: אחת תתמקד בנושאים כלכליים וביזמות טכנולוגית, השניה תתמקד בתרבות ואמנות והשלישית במיזמים חברתיים.

במשך שהותם בארץ יסיירו הצעירים ב"יד-ושם", ייפגשו עם נשיא המדינה ועם ראש הממשלה, יקבלו תדרוכים מדיניים ויבקרו בחברות היי-טק, מוסדות תרבות וארגונים ישראלים בכל אחד מהתחומים.

היוזמה של משרד החוץ להטיס ארצה, לראשונה, קבוצה כה גדולה של צעירים גרמנים לביקור ראשון בישראל, התקבלה על רקע החשיבות הרבה בה רואים בישראל, את היחסים עם גרמניה.

בירושלים מיחסים תשומת לב רבה לטיפוח היחסים עם בני הדור הצעיר בגרמניה, צעירים אשר עתידים להוביל את המדינה ולמלא בה תפקידים מרכזיים בעוד מספר שנים.

מנכ"ל משרד החוץ ד"ר דורי גולד אמר כי "על רקע היחסים המיוחדים שלנו עם גרמניה עוסק משרד החוץ בתכנון לטווח ארוך, הכולל את הצורך להרחיב את מעגל הקשרים של ישראל גם לקהלים חדשים בחברה הגרמנית. קהלים חדשים אלה כוללים את בני הדור הצעיר, מקבלי ההחלטות של מחר. מעבר לנושאים המדיניים שעל סדר היום, ישראל, כחברה תוססת ודינאמית, היא מדינה מעניינת ורלוונטית לצעירים בגרמניה".

השנה ציינו שתי המדינות 50 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים ביניהן. במסגרת זו התקיימו עשרות אירועים בגרמניה ובישראל, ובראשם ביקורו של הנשיא ריבלין בגרמניה וביקורו הצפוי של נשיא גרמניה, יואכים גאוק בישראל בשבועות הקרובים.