מחבקים את הפצועים

בהיכל הארנה בירושלים נערך הערב (ראשון) האירוע המרכזי של יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה.

בישראל כ-80 אלף פצועים, אנשי כוחות הביטחון ואזרחים, אשר אירוע מורכב ומטלטל שינה את חייהם מהקצה אל הקצה. השנה הוחלט להדגיש ביום ההוקרה את ערכי החברות, הרעות והערבות ההדדית בין הקהילה לפצועים שנמשכת לאורך שנים רבות, דבר הממחיש את החוסן הנפשי והלאומי המייחד את החברה בישראל.

את האירוע הערב הנחתה אניה בוקשטיין, והשתתפו בו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, חברי הכנסת שרן השכל, מוטי יוגב ואיתן ברושי. על החלק האומנותי: דיוויד ברוזה, ילדי החוץ, אליעד ועידן חביב.

הדס מזרחי, אלמנתו של סגן ניצב ברוך מזרחי הי"ד שנרצח בפיגוע ירי באפריל 2014, אמרה לערוץ 7 כי "הערב הזה הוא מאוד מיוחד בשבילי. יום שנותן הרבה כוח להמשיך ועם ישראל מחבק אותנו. אני מקווה שבמשך כל השנה לא נצטרך להילחם על הזכויות שלנו. קשה לי לשמוע שכל יום ויום מצטרפים אלינו עוד משפחות שנפגעות ונרצחות.

"אני מקווה שמדינת ישראל תטפל בטרור ביד קשה, אם זה בהריסת בתים, גזר דין מוות למחבלים וביטול זכויות הביטוח הלאומי". מזרחי מדגישה כי "גם הפצועים בצה"ל וגם נפגעי פעולות האיבה נפגעו ונרצחו בשל היותם יהודים".  

דני בן אבו שנפצע במלחמת יום הכיפורים וכיום משמש כיו"ר מחוז השפלה בארגון נכי צה''ל אמר לערוץ 7: "דבר ראשון אני רוצה להודות לתנועת בני עקיבא שיזמו הצעת חוק (להפיכת יום ההוקרה לממלכתי). היום הגבולות היטשטשו, המלחמה בכל הבית ויש טרור בכל מקום. היום כולנו חיילים ששומרים על המדינה".

יהודה גליק שהגיע השנה לאירוע כנפגע טרור אמר כי "אין פה נפגעי טרור, יש פה אלפי נסים. אנחנו מודים לכל השליחים של הקדוש ברוך הוא, אנשי רפואה וארגונים, אנחנו מודים להם".

מנכ"ל ארגון זהות, איתי גרנק, שעמד מאחורי האירוע הערב, מסר כי "יום ההוקרה מזמן עבור כולנו כחברה את הזדמנות לעלות למודעות הציבורית תהליך חשוב, שראוי ויתמשך לאורך השנה כולה. תהליך של חינוך והעלאה על נס של ערכים של הכרת תודה, אומץ ונתינה. תהליך של הוקרת ושילוב הפצועים בצורה מיטבית בחברה הישראלית".

עוד קודם לאירוע המרכזי בהיכל הארנה, במסגרת יום ההוקרה נערכו אירועים ופעילויות ברחבי הארץ. מאות פצועי צה"ל ופעולות איבה העבירו הרצאות במוסדות החינוך, מאות אלפי תלמידים עברו פעילות חינוכיות וביקרו בבתי הלוחם של ארגון נכי צה"ל וברשויות מקומיות נערכו טקסים ופעילויות.

גם בבית הנשיא נערך אירוע מיוחד ומרגש במעמד הנשיא ריבלין ושרי הביטחון והרווחה, שבו נשאו דברים שגיא בנאו אשר נפצע בגבול עזה והשתקם, ועוזי מור שנפצע במלחמת יום הכיפורים.