עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר (שני) בדחיפות אל חה"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, לקראת הדיון מחר בהצעת החוק להעמקת גביית המסים ולהגברת האכיפה.

הצעת החוק, מחייבת גופים פיננסיים, לרבות בנקים, קופות גמל, חברות ביטוח וקרנות להשקעות משותפות בנאמנות, להעביר מידע פיננסי ודיווח שוטף מידי חודש בחודשו לרשות המסים, על תנועות בחשבונות עסקיים המנוהלים אצלו.

באיגוד לשכות המסחר מתנגדים להצעה וטוענים כי היא תפחית את המוטיבציה לעשות עסקים.

לדברי לין, "כשאין מוטיבציה לעשות עסקים, לא נוצרים מקומות עבודה חדשים, וזהו מדרון חלקלק – אישור הצעת החוק אינו יותר מאשר אקט מדכא צמיחה כלכלית".

"בשנים האחרונות הרחקנו לכת בהטלת חובת דיווחים על המגזר העסקי כדי לייעל את עבודת רשויות המדינה: דיווח מקוון של כל עסקת מע"מ, דיווח מקוון של דו"חות מס הכנסה, בנוסף לדיווח בכתב מתחילת השנה הבאה, דיווחים תקופתיים לביטוח הלאומי ומתחילת השנה הבאה גם דיווחים על הפרשות המעסיקים לפנסיה", הוסיף לין. "אי אפשר להמשיך בנתיב הזה על מנת לשפר את יעילות רשות המסים. חייב להיות איזון וחייבים להפסיק תהליך זה. כבר הגענו היום רחוק מדי".

לין הדגיש, "הצעת חוק זו שמה את כלל המגזר העסקי במדינת ישראל במעמד חשוד בפליליים, מעצם היותו בעל עסק. זהו מהלך קיצוני ולא מקובל שאין לו אח ורע בעולם כולו, בוודאי שלא בעולם המערבי; הצעת החוק פוגעת באופן בלתי מידתי בצנעת הפרט ובזכות האדם לפרטיות".