בנימין נתניהו ופדריקה מוגריני
בנימין נתניהו ופדריקה מוגריניצילום: עמוס בן גרשום לע"מ

האיחוד האירופי מגיב לראשונה להחלטת ראש הממשלה לקיים הערכה מחדש לגבי מעורבות מוסדות האיחוד האירופי בכל הקשור לתהליך המדיני עם הפלסטינים, ולהשעות את הקשר עם האיחוד בנושא.

"היחסים בין האיחוד האירופי לישראל טובים, ועמוקים, וימשיכו להיות כך", אמר דובר האיחוד וציין, "ההודעה הפרשנית, שאומצה על ידי הנציבות האירופיות ב -11 בנובמבר, לא הייתה חקיקה חדשה אלא התייחסה ליישום חקיקה קיימת – שכבר יושמה בחלק מהמדינות בעבר".

לדבריו, "הנציבות האירופיות רק סיפקה הדרכה לבקשת חברות האיחוד,ומנקודת מבטנו, לא חל שינוי של ממש בעמדת האיחוד בנוגע לסוגיית הסימון".

הדובר התייחס גם להחלטת ישראל והבהיר, "האיחוד האירופי ימשיך לפעול למען תהליך השלום במזרח התיכון, עם הקוורטט, עם השותפים הערביים, ועם שני הצדדים. שלום במזרח התיכון הוא נושא חשוב לקהילה הבינלאומית כולה וגם לאירופה".

הדובר ניסה להציג דוגמא לכך שהיחסים טובים, וציין כי שרת החוץ של האיחוד פדריקה מוגריני, נועדה עם ראש הממשלה נתניהו בשולי ועידת האקלים בפריז.

אולם לערוץ 7 נודע כי מדובר היה בלחיצת ידיים "קרה" בלבד בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למוגריני, כשחלפו זה על פני זו, במסדרון במהלך הועידה.