ספר התורה איחד את הח"כים מימין ומשמאל

ספר תורה שנכתב עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון הביא היום (שני) למפגן אחדות במשכן הכנסת, כאשר שרים וחברי כנסת ממרבית סיעות הבית התפנו לשעה קלה מהוויכוחים והמריבות והתייצבו בזה אחר זה לכתוב אותיות בספר התורה.

את ספר התורה וכתיבתו יזמו לפני כשנתיים רבה הראשי של אוקראינה הרב משה אסמן ושניים מראשי הקהילה היהודית בקייב. משלחת בראשות הרב אסמן הגיעה לישראל והתייצבה עם ספר התורה בכנסת כדי לתת לשרים ולחברי הכנסת הזדמנות לכתוב את האותיות האחרונות. את המשלחת ליווה הרב דוד נחשון, יו"ר 'ניידות חב"ד' בארץ הקודש.

בין היתר, כתבו אות בספר התורה שר הביטחון משה יעלון, סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ צחי הנגבי, השרים זאב אלקין, אריה דרעי ואופיר אקוניס. חברי הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד), איתן כבל (המחנה הציוני) עמיר פרץ (המחנה ציוני), אורן חזן (הליכוד), מנכ"ל הכנסת רונן פלוט ועוד.

מחר צפויה המשלחת להגיע למחנה הקריה בתל אביב שם יתכבד גם הרב הראשי לצה"ל תא"ל הרב רפי פרץ בכתיבת אות בספר התורה.

בתקופה הקרובה יוכנס ספר התורה עבור החיילים וכוחות הביטחון לאחת מניידות חב"ד או בשמם המוכר 'הטנקים של חב"ד' ויעבור בין הבסיסים ויחידות צה"ל השונות.

"לפני כשנתיים עלתה יוזמה של שניים מראשי הקהילה היהודית בקייב, לכתוב ולהקדיש ספר תורה עבור חיזוק האחדות בעם היהודי ובמיוחד עבור חיילי צה"ל וכוחות הביטחון. הרמנו את הכפפה ובחסדי הקב"ה השבוע אנו סוגרים מעגל", ציין הרב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה.

את האות הראשונה בספר התורה כתב יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בלשכתו, בקדנציה הקודמת שלו, והיום חזרה המשלחת למשכן, כאמור, לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה. הרב אסמן הוסיף כי "לסיום כתיבת הספר במיוחד בתקופה הביטחונית הלא פשוטה העוברת על ישראל יש משמעות מיוחדת".