יתד נאמן
יתד נאמןצילום: פלאש 90

בצל המחלוקת הליטאית בין אנשי הרב אוירבאך המכונים 'הפלג הירושלמי' לזרם הליטאי המרכזי בראשות הרב שטיינמן סביב חוק הגיוס, מפרסמים הבוקר (שלישי) ראשי ישיבות ליטאיות מודעת תמיכה בחברי הכנסת החרדים שהובילו את חקיקת החוק בשבוע שעבר.

"באנו להוקיר ולהביע הערכתנו למאמצים הכבירים של שלוחי דרבנן מטעם דגל התורה ועמם העסקנים המסורים בצרכי ציבור באמונה כל אחד בשמו הטוב יבורך, שכבר איתמחו גברי מזה רבות בשנים לעשות במסירות להצלת עולם התורה ומוסדות החינך הטהור מיקי הקמים עליהם ופועלים רבות למען רווחתם ושגשוגם של כלל מוסדות החינוך והיכלי הישיבות והכוללים בארץ ישראל", כותבים ראשי הישיבות בפתח מכתבם.

בהמשך הם אומרים כי על ידי חקיקת חוק הגיוס המתוקן יוכלו בחורי הישיבות להמשיך להתמיד בלימודם ללא הפרעה ומבהירים כי החוק נעשה על דעת גדולי ישראל.

"והן עתה השיגו בפועלם בעצת זקני הדור הרווחה והצלה לעולם התורה בתיקון המצב שהיה בו איום קיומי על המשכיות נצחיות עולם התורה ח"ו, ועל ידי הרווחה שהשיגו במעשיהם נוכל להוסיף ולהרבות ספסלי בית המדרש לבלתי ידח ממנו ידח לרעות בשדות זרים".

מכתב זה מלמד על מעורבות פעילה של ראשי הישיבות במחלוקת הניטשת בין שני הפלגים, ומצביע על ההיבט האידיאולוגי השנוי במחלוקת עמוקה בין השניים.