חיימה חיון, מעצב העל הספרדי, אחד מעשרת המעצבים המובילים בעולם, חוזר למוזיאון העיצוב חולון עם תערוכת יחיד רחבת היקף, כחמש שנים לאחר שנשא דברים באירוע הפתיחה ב-2010.

התערוכה Funtastico שנוצרה עבור אוסף מוזיאון חרונינגר בהולנד בשנת 2014, מציגה מגוון רחב מעבודותיו של חיון, מהמעצבים המובילים בעולם בעשור האחרון. בתערוכה יוצגו פריטים מסחריים לצד מייצבים אומנותיים, הנעים על קו התפר שבין עיצוב לאמנות, פנטזיה ומציאות. כולם כאחד משקפים את סגנונו הייחודי של חיון.

חיון יצר במיוחד לתערוכה פרויקט חדש בחשיפה בינלאומית : פני מראה (2015) . מראת קיר בקנה מידה גדול, המאזכרת מסיכות ענק פרימיטיביות. המסיכה, אותה יצר חיון בעבודת שיבוץ באבן קיסר, כתרומה לאוסף הקבע של המוזיאון, מייצרת מרקמים ותחושות שונים כאילו הייתה מסכת פסיפס עתיק. העבודה מהווה מבחינתו "מראה של ההיסטוריה". לדבריו, "כל התרבויות, מהעמים העתיקים במזרח התיכון ועד לאצטקים באמריקה, עשו שימוש במסכות, וכל מסיכה מספרת סיפור. מאוד רציתי ליצור מסיכה המייצגת דמויות מהקוסמוס שלי, כזו שמשלבת פנטזיה ואיזו משחקיות קלילה, עם עבודת אמנות ואיכות".

חיימה חיון נולד במדריד בשנת 1974 והוא חתום בין היתר על עיצובים לחברות גדולות כמו קוקה־קולה, אדידס ונעלי קמפר, וכן למותגי עיצוב בוטיקיים יותר, כמו יצרנית הקריסטל הצרפתית Baccarat, חברת כלי הפורצלן היפנית Choemon וחברת הקרמיקה האיטלקיתBosa .

מגזינים נחשבים בעיצוב ובאמנות מסקרים את עבודותיו בקביעות ואף הכתירו אותו בשלל תארים לאורך השנים האחרונות. המגזינים Time ו- Wallpaperכללו את חיון ברשימת מאה היוצרים החשובים והמשפיעים של זמננו.

התערוכה במוזיאון העיצוב חולון משקפת עשור בעבודותיו של חיימה חיון. Funtastico היא הזדמנות יוצאת דופן לצלול לעולמות הפנטזיה אותם הוא יוצר: מוצרים, רהיטים, פריטי עיצוב פנים, ספרי סקיצות, רישומים וציורים פרי מכחולו, ומשחק שחמט ענק ממדים, המוצגים בתערוכה מדגישים את הממדים הפנטסטיים, ההומוריסטיים, ה-פּוֹפּיים והקיטשיים בעבודותיו של חיון.

לצד התערוכה, תוצג במעבדת העיצוב, תרומה חדשה שהתקבלה באחרונה לאוסף המוזיאון - פריטים מסדרת הרהיטים NOM של סטודיו בייקרי, שהוקם בשנת 2009 על ידי המעצבים גילי קוצי'ק ורן אמיתי. התצוגה של תהליך פיתוח הסדרה, שאב הטיפוס שלה הוצג לראשונה בשבוע העיצוב במילאנו בשנת 2010 וחברת קפליני האיטלקית רכשה את זכויות הייצור שלה, יהא תחת הכותרת "שטוח תלת ממדי| סטודיו בייקרי מקפלים כסאות במוזיאון העיצוב".

ובחנוכה, ילדים, הורים, סבים וסבתות מוזמנים לביקור בעולם של פנטזיה וקסם בתערוכה: ליצנים שהיו למנורות, שולחנות שמגדלים רגליים, כלי שחמט בגודל אדם, תרנגולות ירוקות מתנדנדות ועוד.