אלמוג שילוני הי"ד
אלמוג שילוני הי"דצילום: פלאש 90

בני משפחתו של אלמוג שילוני הי"ד, חייל צה''ל שנרצח לפני כשנה בפיגוע דקירה בתל אביב, זועמת על החלטת בג"ץ לבטל את צו ההריסה שהוצא לבית המחבל בטענה שעבר זמן רב מידי מאז הפיגוע הרצחני.

נוי חילו, חברתו הקרובה של שילוני, אמרה בשיחה עם ערוץ 7 "זה לא מפתיע אותי, זאת המדינה שלי שאני חיה בה, עצוב שהמדינה שלי מוציאה צו שאוסר להרוס את הבית".

לדבריה מחבל שהרס חיים של משפחות היה צריך לשלם את מלוא המחיר, "זה כואב שמחבל שבא לרצוח ולהרוס משפחות שלמות, זאת ההחלטה שמקבל בית המשפט, אני מאוכזבת וכועסת".

נוי שוחחה בטלפון עם אלמוג בזמן הפיגוע, מספרת על התקופה הקשה שהיא עברה מאז, "היה קשה לקום מדבר כזה, עוד לא מצליחים להתאושש. מנסים כמה שאפשר לקום ולהתאושש. אלמוג הוא הבן אדם הכי קרוב אלי בחיים, איתו רציתי לחיות את כל החיים שלי.

"אני כמובן גם בקשר עם המשפחה, גם הצבא מתקשר אלי מדי פעם ומזמין אותי, המפקדים שואלים 'מה שלומך?'. אמנם לא הייתה לי טבעת שמגדירה שאנחנו נשואים אבל הרגשנו ככה וכל הסביבה הרגישה ככה", סיפרה.

כאמור, הרכב השופטים - אליקים רובינשטיין, מני מזוז וצבי זילברטל, קבעו כי 11 החודשים שעברו מאז הפיגוע ועד להחלטה להרוס את בית המחבל, אינם זמן סביר. השופט רובינשטיין עמד בדעת מיעוט ותמך בהריסה חלקית של המבנה.

השופט זילברטל טען כי הריסת בית המחבל בשלב הזה לא תרתיע מחבלים אחרים. ''משכך, ובעיקר נוכח האינטרסים שייפגעו מהריסת הבית בשיהוי ניכר, עמדתי היא כי הפעלת הסמכות בשלב זה תהיה בלתי סבירה ובלתי ראויה".

השופט רובינשטיין טען מנגד כי ''הפתרון של הריסה חלקית מאזן באופן הולם בין הזמן שחלף בין האירוע להוצאת צו ההריסה וציפייתם של בני הבית, לבין התועלת שיש בהריסה חלקית של הבית לשם השגת הרתעה, ועל כך עמדנו מעלה".