שחיה ברכה (אילוסטרציה)
שחיה ברכה (אילוסטרציה)פלאש 90

כשהמצב הביטחוני בארץ עוד לא בא אל סיומו, ובזמן שגל הטרור הערבי ממשיך להכות, מתקיימת בימים אלו אליפות אירופה בבריכות קצרות בבריכת השחייה החדשה שבמכון וינגייט. האליפות נחשבת לאליפות יוקרתית מאוד וממדינות רבות בעולם כולו הגיעו לישראל בכדי להתחרות בזו. 

זמן קצר לאחר שנפתחה התחרות, כבר נשבר שיא עולם כשהשחיינית ההונגריה קטינקה הוסו שברה את שיא העולם ב-400 מטר מעורב אישי. הוסו שברה את השיא העולמי כשסיימה את מקצה ה-400 מטר מעורב, כשהשעון עמד על 4:19:46. 

שיאה של הוסו הוא לא רק שיא עולם חדש, כשזה נחשב גם שיא אירופי חדש, שיא תחרות חדש, וכמובן שיא עולם חדש. למעשה, הוסו היא הראשונה שנכנסת לספרי ההיסטוריה כמי ששברה שיא עולם בענף השחיה על אדמת ישראל. 

גם הנציגים הישראלים הצליחו באליפות היוקרתית שיצאה לדרך לפני זמן קצר, כשהשחיין גיא ברנע העפיל לשלב חצי הגמר במקצה ה-100 מטר פרפר כשהעמיד את השעון על 51.84 שניות, במה שהספיק לו לסיים במקום ה-12 הכללי. 

כמוהו גם עמית עברי העפילה לשלב חצי הגמר במקצה שלה, מקצה ה-50 מטר חזה, כששברה את השיא הישראלי שהיה שייך גם הוא לה במקצה זה, אותו השיגה באליפות העולם בדוחא שבקטאר בשנת 2014.