עו"ד ציון אמיר
עו"ד ציון אמירפלאש90

עו"ד ציון אמיר, המייצג מטעם חננו את לוחם מג"ב בן דרי אומר לערוץ 7 כי במהלך לימוד חומרי החקירה בתיק, נחשף למסמכים המצביעים על קיומו של קשר רציף וארוך, לכאורה, בין ארגון השמאל בצלם למשטרה ולצה"ל.

לטענתו, המסמכים מעידים כי במהלך חקירה שהתקיימה בעניינו של לוחם מג"ב שהתמודד עם הפרות סדר, ביקשה משטרת ישראל את התערבותו של ארגון בצלם לצורך קבלת מוצגים שונים, כמו למשל קליע של נשק שלכאורה פגע בפלסטיני".

עו"ד אמיר מתקשה להבין את טיב הקשר בין רשויות החוק לארגון בצלם. "יש לנו מסמך שמתייחס למכתב שיצא מגורם צה"לי בפרקליטות לארגון בצלם, ממנו ניתן ללמוד על קשר הדוק שמתקיים בינעהם לאורך זמן. מעורבות של גורמים שונים שאינם נמנים על גופי החקירה והאכיפה כגון משטרה וצה"ל מדליקים אצלי נורה אדומה".

לדבריו, "יש לבחון בקפידה רבה את הדרך שבה המשטרה ואולי גורמים אחרים קיבלו לידם ראיות מגורמים פלסטינים, מתוך מטרה להתחקות אחרי האוטנטיות של ראיות אלו - ולבדוק שמא אולי חלילה מוצגים וראיות אלו זוהמו בטרם הועברו לגורמים בישראל. אנו בעיצומה של בחינת הדברים מול גורמי הפרקליטות".

הוא מוסיף כי לא ייתכן שראיה מכרעת כמו קליע, תגיע בדרכים עקיפות ולא בזמן אמת, "מה פתאום קצין משטרה חושב שהקליע נמצא בידי בצלם, ומדוע הם שומרים על קשר שוטף עם הרשויות?", תוהה עו"ד אמיר ומוסיף, "מטריד אותי שראיות חשובות לא נמסרו לגופי החקירה בישראל על ידי הרשות הפלסטינית בזמן אמת, אלא חלפו שבועות רבים עד שהראיות הגיעו לגופי החקירה על יד אנשים חיצוניים כמו ארגון בצלם".

עו"ד אמיר מגן על בן דרי, לוחם משמר הגבול לשעבר, הנאשם בהרג נער פלסטיני בביתוניא בחודש מאי האחרון, כשירה כדורים חיים בניגוד להנחיות במהלך התפרעות אלימה של פלסטינים נגד כוחות הביטחון. 

מחומר הראיות עלה, כי בניגוד לגרסתו של הלוחם, לפיה הוא ביצע ירי גומי בהתאם להוראות שקיבל, פעל הלוחם באופן מכוון כאשר ירה ירי חי לעבר מרכז גופו של הנער הפלסטיני, כשהוא מתכוון לכל הפחות לגרום לחבלה חמורה תוך צפיית האפשרות של מותו וכשהוא פועל להסתרת מעשיו בזמן אמת.